امریکا پنجصد سرباز به سوریه میفرستد

© AP Photo / Hussein Mallaامریکا پنجصد سرباز به سوریه میفرستد
امریکا پنجصد سرباز به سوریه میفرستد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
500 سرباز آمریکایی برای محافظت از پایگاه‌های نفتی در شمال شرقی سوریه اعزام می شوند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از Wall Street Journal، امریکا سناریوی را در نظر دارد که گفته شده است به تعداد پنجصد نیروی امریکایی به سوریه همراه با ده‌ها تانک جنگی برای محافظت از پایگاه‌های نفتی عازم این کشور خواهد شدند.
طبق گزارش روزنامه وال استریت، امریکا پلان‌های خود را تغیر داده و بعد از این سربازان امریکایی بجای جنگ با داعش محافظت پایگاه‌های نفتی این کشور را بر عهده خواهند داشت.
در عین حال Fox News نیز افزوده است که تجهیزات سنگین امریکا در مناطق «دیر الزور» نزدیکی کارخانه گاز «Conoco» مستقر خواهند شد.
پیش از این New York Times گزارش داده بود که دونالد ترامپ، رئیس جمهور امریکا اعلام کرده بود که 200 عسکر نظامی خود را برای سرکوب کردن گروه داعش در سوریه خواهد ماند.
گفتنیست که وزارت دفاع روسیه نیز با نشر خبرنامه‌ای اعلام کرده است که حدود 300 نیروی نظامی را از چچن به سوریه اعزام کرد تا کارهای ویژه ای را در منطقه 30 کیلومتری در مرز با ترکیه انجام دهند.
در این خبرنامه آمده است که تا ساعات دیگر از میدان نظامی کراسنودار و روستوف بیش از 20 دستگاه زرهی جنگی «Tiger و Typhoon-U » وارد پایگاه خیمیم می‌شوند.
در این خبرنامه آمده است که نیروهای ارتش روسیه برای محافظت مردم، قانون و گشت‌زنی ها در آینده نزدیک اقدام می‌کنند. و از سوی هم گفته اند که برای عقب نشینی نیروهای کارگر کرد در 30 کیلومتری ترکیه و سوریه نیز کمک خواهند کرد.
وزارت دفاع گفته است که با تجربه‌ترین و مسلکی‌ترین عساکر وارد سوریه شده اند که در «ولادی‌کفکاز» تعلیم دیده شده اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала