استخراج و قاچاق نفت سوریه توسط امریکا

© Photo / Ministry of Defence of the Russian Federationاستخراج و قاچاق نفت سوریه توسط امریکا
استخراج و قاچاق نفت سوریه توسط امریکا - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت دفاع تصاویر اطلاعاتی فضایی را منتشر می کند که گواهی قاچاق نفت آمریکایی از سوریه است.

به گزارش اسپوتنیک، این عکس ها نشان می دهد که نفت سوریه، چه قبل و چه پس از شکست تروریست های داعش، در زعفرات، منطقه تحت حمایت مطمئن سربازان امریکایی، بطور کامل توسط تانکر سوخت رسانی خارج از سوریه انتقال می یابد.

 این عکس جمع آوری شده از محل دامان (42 کیلومتر از شرق به ولایت دیرالزور)، چندین تانکر ذخیره شده از نفت را ثابت می‌سازد.

در این تصاویر 90 ماشین متشکل از تجهیزات و 23 کامیون تانکر سوخت دیده می شود.

علاو بر این، به تاریخ 5 سپتمبر، 25 ماشین با تجهیزات شامل 22 کامیون تانکر سوخت، وجود داشت، سه روز بعد از آن، در تاریخ 8 ماه سپتامبر، در همسایگی آن شهر دیرالزور، 36 دستگاه به ثبت رسیده است که از آن جمله 32 کامیون سوخت رسانی است. در همان روز منطقه ساحلی میادین، 41 دستگاه که از آن جمله آن 34 کامیون سوخت رسان قرار داشت.

ایگور کونشنکوف، نماینده رسمی وزارت دفاع روسیه اظهار داشت که امریکایی ها با کمک این تجهیزات، نفت سوریه را استخراج می کنند، این در حالی خود آنان تحریم را وضعیت کردند.

او افزود: این کار با حمایت از ارتش امریکا و کارمندان شرکت نظامی خصوصی امریکایی صورت می گیرد، کامیون های سوخت رسانی از میدان نفتی شرق سوریه، به سایر کشورها قاچاق می شوند، در صورت حمله به این کاروان، بلافاصله نیروهای عملیاتی و هواپیمایی كشور امریكا برای محافظت از آن درگیر می شوند.

او اضافه کرد: شرکتی که در شرق سوریه بنام « سادکاب» تاسیس شده است، او مصروف صادرات نفت است و در آمد آن حاصل از قاچاق نفت سوریه مستقیم به حساب، نیروهای خدمات ویژه امریکا و شرکت نظامی خصوصی امریکایی می رود.

کنترول لوله های نفت به دست قوای سوریه - اسپوتنیک افغانستان
کنترول لوله های نفت به دست قوای سوریه

این جنرال ارشد وزارت دفاع خاطر نشان می سازد که یک بشکه نفت قاچاق شده سوریه 38 دالر ارزش دارد، عاید ماهانه آنان بیشتر از 30 میلیون دالر است.

پیش از این هم روزنامه وال استریت ژورنال گزارش داده بود که امریکا در حال مطالععه سناریویی است که براساس آن 500 سرباز امریكایی برای محافظت از میدان‌های نفتی در شمال شرقی سوریه اعزام می شوند.

نیوزیک نیز می نویسد که به اساس این سناریو چندین تانک از نوع «ام1 آبرامز» در منطقه مستقرر خواهند شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала