جزئیات عملیات ویژه از بین بردن البغدادی فاش شد

© AFP 2023 / Prakash Singhجزئیات عملیات ویژه از بین بردن البغدادی فاش شد
جزئیات عملیات ویژه از بین بردن البغدادی فاش شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
در محل عملیات از بین بردن رهبر داعش هفت جسد به شمول سه زن دریافت شده است.

به گزارش اسپوتنیک، بخش عربی آژانس خبری آناتولی امروز (یکشنبه، ۲۷ اکتوبر) با استناد بر منابع صحی خبر داده است که در محل عملیات ویژه برای از بین بردن ابوبکر البغدادی، رهبر گروه تروریستی داعش، هفت جسد به شمول سه جسد زنان پیدا شده است و در این عملیات هشت هلیکوپتر و دو پهپاد شرکت داشته اند.

منابع به آناتولی گفته اند: "ما هفت جسد یافتیم، منجلمه جسد یک کودک و سه زن، آنها در نتیجه عملیات امریکا برای از بین بردن البغدادی کشته شده اند".

ویدیوی لحظه هدف قرار گرفتن مقر ابوبکر البغدادی منتشر شد  - اسپوتنیک افغانستان
ویدیوی لحظه هدف قرار گرفتن مقر ابوبکر البغدادی منتشر شد

براساس اطلاعات، هشت هلیکوپتر و دو پهپاد در جریان یک و نیم ساعت بر محلی در نزدیکی قریه باریشا در ولایت ادلب سوریه، ضربات وارد کرده اند. این قریه کم‌تر از ۱۰ کیلومتر از سرحد سوریه با ترکیه فاصله دارد.

منابع این آژانس گفته اند که در نتیجه عملیات نیروهای امریکایی در این قریه یک خانه کاملاً تخریب شده است و چندین خیمه دیگر آتش گرفته اند.

قبل از این یک منبع بلندپایه در استخبارات عراق گفت که در عملیات از بین بردن البغدادی، نقش اصلی به عراق تعلق دارد.

قبل از این نشریه Defense One نوشته بود که نیروهای امریکایی روز شنبه در سوریه عملیات ویژه علیه البغدادی، رهبر داعش انجام داده اند. حدس زده می‌شود که البغدادی در نتیجه این عملیات کشته شده است.

قبل از این منابع امنیتی عراق به آژانس رویترز خبر داده بودند که منابع در سوریه به استخبارات عراق از کشته‌شدن البغدادی خبر داده اند. براساس اطلاعات این منابع، رهبر داعش همراه با محافظ اش در ادلب سوریه کشته شده است. منبع افزوده است که موقعیت البغدادی هنگامی مشخص شد که وی تلاش داشت خانواده اش را از ادلب به سرحد ترکیه انتقال دهد. همچنان گفته می‌شود که ایران نیز خبر مرگ البغدادی را از مقامات سوریه دریافت کرده است.

در چند ساعت آینده قرار است دونالد ترامپ، رئيس جمهور ایالات متحده امریکا با اعلامیه رسمی از کاخ سفید سخنرانی کند. قبل از این ترامپ در صفحه توییتر خود درمورد "یک رویداد مهم" نوشته بود.

در طول چند سال گذشته، چندین بار کشته‌شدن البغدادی از سوی رسانه‌ها گزارش شده است. تا هنوز هیچ یک از این گزارش‌ها رسماً تایید نشده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала