تروریست های داعش جانشین البغدادی را انتخاب کردند

© East News / Balkis Pressابوبکر البغدادی
ابوبکر البغدادی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
تروریست های داعش پس از کشتن ابوبکر البغدادی رهبر جدید خود را انتخاب کردند.

به گزارش اسپوتنیک، نشریه امریکایی Newsweek در گزارشی نوشت: عبدالله قرداش، معروف به حاجی عبدالله العفری در ماه آگست به عنوان جانشین ابوبکر بغدادی انتخاب شده بود و کفته می‌شود که خود ابوبکر بغدادی این موضوع را پیشنهاد است.

عملیات نیرو‌های امریکایی در روز‌های شنبه و یک شنبه منجر به کشته شدن ابوبکر البغدادی سرکرده این گروه تروریستی شد، اما این گروه از قبل عبدالله قرداش را به عنوان جانشین برای بعد از مرگ ابوبکر بغدادی منصوب کرده بود.

تایید کشته شدن رهبر داعش توسط ترامپ  - اسپوتنیک افغانستان
تایید کشته شدن رهبر داعش توسط ترامپ

گروه کرد موسوم به نیرو های مدافع خلق نیز اعلام کرد ابوالحسن المهاجر، سخنگوی داعش در عملیات مشترک نیرو‌های سوریه دمکراتیک و امریکا در سوریه کشته شد.

عبدالله قرداش پست‌های زیادی در طول 5 سال گذشته در داعش برعهده داشته است، تا این‌که به یکی از مهمترین معاونان نظامی ابوبکر بغدادی تبدیل شده بود.

نشریه به نقل از یک مقام نظامی امریکا مدعی شد ابوبکر بغدادی در ادلب سوریه هدف حمله نیرو‌های ویژه امریکا قرار گرفته و به هلاکت رسیده است.

رسانه های دیگر امریکا نیز به نقل از مقامات آن کشور اعلام نموده اند که، آژانس اطلاعات مرکزی امریکا (سیا) در تعیین مکان ابوبکر بغدادی، سرکرده داعش کمک کرده است.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور امریکا که پیش از این بدون هیچ توضیحی در پیامی توییتری نوشته بود همین اکنون اتفاق بزرگی رخ داد، در نشست خبری در کاخ سفید گفت: «شب گذشته امریکا فرمانده بزرگترین شبکه تروریستی جهان را کشت».

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала