رهبر داعش چگونه و توسط کی به دام افتاد؟

© AFP 2023 / Jm Lopezرهبر داعش چگونه و توسط کی به دام افتاد؟
رهبر داعش چگونه و توسط  کی به دام افتاد؟ - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رویترز به نقل از مقام‌های عراقی گزارش می دهد که البغدادی رهبر گروه تروریستی داعش توسط یکی از دستیاران اصلی اش به دام افتاد.

به گزارش اسپوتنیک، اسماعیل ایتاوری، یکی از پنج دستیار برجسته البغدادی بود. او در سال 2006 به القاعد پیوست و در سال 2008 توسط نیروهای امریکایی گرفتار شد، چهار سال را در زندان سپری کرد، پس از آزادی، البغدادی، رهبر گروه تروریستی داعش، او را به سمت یکی از فرماندهان برجسته این گروه تعین کرد.

ابوبکر البغدادی - اسپوتنیک افغانستان
تروریست های داعش جانشین البغدادی را انتخاب کردند

امسال، طی یک عملیات مشترک میان، سرویس های اطلاعاتی، امریکا، ترکیه و عراق که برای گرفتاری، چهره های برجسته داعش را اندازی شده بود، که در نتیجه آن چهار عراقی و سوری را گرفتار شدند.

منابع به رویترز می گویند که وسط سال 2019، فهمیدیم که البغدادی به همراه خانواده و سه دستیار نزدیک اش از یک روستا به سمت روستای دیگر در ادلب حرکت می کند.

ماموران اطلاعاتی، اسماعیل ایتاوری را در یکی از بازارها ادلب شناساسی کردند، آنها بعد از تعقیب دریافتند که او در جای می‌رود، که البغدادی در آنجا زندگی می‌کرد.

منابع می گوید: ما جزئیات را به سرویس اطلاعاتی امریکا تحویل دادیم، آنها از طریق ماهواره و پهپادها درست 5 ماه او را زیر نظر داشتند.

به گفته این منابع، دو روز بعد البغدادی همراه با خانواده خود به روستای همسایه رفت، این در حالی بود که او آخرین لحظات زندگی خود را سپری می کرد.

روز یکشنبه، رئیس جمهور امریکا تائید کرد که رهبر این گروه تروریستی کشته شده است، او از روسیه، ترکیه، سوریه و عراق بخاطر کمک برای از بین بردن این تروریست، تشکری کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала