داکتر عبدالله: برای تأمین صلح باید از تمامی گزینه‌ها استفاده شود

© Photo / Dr. Ab / Dr. Ab داکتر عبدالله: برای تأمین صلح باید از تمامی گزینه‌ها استفاده شود
 داکتر عبدالله: برای تأمین صلح باید از تمامی گزینه‌ها استفاده شود - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رییس اجرایی افغانستان می‌گوید که صلح فراگیر به یک دیدگاه همه‌شمول ضرورت دارد و از تمامی گزینه های موجود برای تأمین صلح در کشور باید استفاده شود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از روزنامه اطلاعات روز، عبدالله عبدالله، رییس اجرایی که امروز (دوشنبه، ۶ عقرب) در نشست شورای وزیران صحبت می‌کرد، گفت در حالی که صلح و انتخابات دو بحث مطرح و مهم در کشور است، اما او به این باور است که در هر زمانی که فرصت برای تأمین صلح موجود باشد، از آن باید استفاده کرد.

رییس اجرایی کشور افزود: «از فرصت‌هایی که برای صلح است، استفاده کنیم و صلح فراگیر یک دیدگاه همه‌شمول را ضرورت دارد و یک دیدگاه برای آینده‌ی دور را ضرورت دارد که موقف ما همیشه این بوده که هر فرصتی که پیش می‌آید، از آن استفاده کنیم».

آقای عبدالله در بخشی از صحبت‌هایش گفت که در کنار بحث صلح، از تأمین شفافیت انتخابات نیز نباید غافل بود. به گفته‌ی او، نتایج آرای پاک در انتخابات باید تعیین‌کننده‌ی سرنوشت کشور باشد.

او انتخابات شفاف را عامل نجات مردم‌سالاری و تأمین ثبات در کشور خواند و همچنان از کمیسیون‌های انتخاباتی نیز خواست که در باقی روند انتخابات استقلال‌شان را برای تأمین شفافیت حفظ کنند. عبدالله در عین حال ابراز امیدواری کرد که انتخابات شفاف باعث تغییر مثبت در تمامی عرصه‌ها در کشور شود.

پیش از این رئیس اجرائیه حکومت وحدت ملی اظهار داشته بود که در تلاش آغاز گفتگوهای مستقیم با طالبان است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала