ترامپ سگی را که در عملیات کشتن البغدادی شرکت داشت نشان داد + عکس

© AP Photo / Evan Vucciتوهین نامزد دموکرات ها به ترامپ
توهین نامزد دموکرات ها به ترامپ - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس جمهور امریکا در صفحه شخصی خود در توئیتر از تصویر سگ شرکت کننده در عملیات ادعایی کشتن سرکرده داعش رونمایی کرد.

به گزارش اسپوتنیک، مارک میلی رئیس ستاد مشترک کارمندان ایالات متحده روز گذشته (28 اکتبر) اعلام کرد: سگ خدماتی ارتش امریکا كه در جریان عملیاتی برای نابودی ابوبکر البغدادی رهبر سازمان تروریستی دولت اسلامی (داعش) زخمی شده بود، رو به بهبود است.

 به گفته وی، سگ کمی مجروح شده بود ولی اکنون در حال بهبود است.  با این حال میلی از ذکر نام یا افشای ظاهر سگ امتناع ورزید و خاطرنشان كرد كه این حیوان هنوز در حال خدمت به ارتش امریکا است.

 این در حالیست که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور امریکا در پیامی توئیتری نوشت: «ما تصویر سگ شگفت انگیزی را که کارش برای گرفتن و کشتن ابوبکر البغدادی سرکرده داعش، عالی بود از طبقه بندی محرمانه خارج کردیم. ترامپ نوشت: (نام این سگ از طبقه بندی محرمانه خارج نشده است).

روز یکشنبه (27 اکتبر) رئیس جمهور امریکا پس از خبرسازی رسانه‌های امریکایی درباره ادعای هلاکت سرکرده گروه تروریستی داعش، به سبک روسای جمهور سابق این کشور پشت تریبون قرار گرفت و با ترتیب دادن یک کنفرانس خبری در کاخ سفید به نوعی تلاش کرد خود را یک "قهرمان"  شبیه آنچه که پس از به هلاکت رسیدن بن لادن در دوران باراک اوباما، ریاست جمهوری سابق امریکا روی داد، نشان دهد.او از البغدادی به‌عنوان یک آدم خونخوار یاد کرد و گفت: نظامیان امریکا اورا تا آخرین دقایق مرگش دنبال کردند.

به گفته او، دولت امریکا طی سال‌های اخیر بعد از از بین بردن خلافت ادعایی داعش در سوریه و عراق، در جستجو برای یافتن و از بین بردن البغدادی بوده است.

ترمپ افزود، که او در انفجار واسکت انتحاری‌یی که به تن داشت جان باخت و همراه با او چندین کودک نیز جان باختند.

دونالد ترامپ مدعی شد که «جهان امروز با کشتن ابوبکر البغدادی به یک مکان امن‌تر تبدیل شده است».

شبکه خبری سی‌ان‌ان عصر روز دوشنبه (28 اکتوبر) گزارش داد که بقایای جسد ابوبکر البغدادی به دریا انداخته شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала