تشبیه بوئينگ 737 به "تابوت های پرنده"

CC BY-SA 2.0 / pjs2005 / Boeing 737-8 MAX N8704Q rotatedتشبیه بوئينگ 737 به "تابوت های پرنده"
تشبیه بوئينگ  737 به تابوت های پرنده - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مجلس نمایندگان ایالات‌متحده شرکت بوئينگ را به پنهان‌کاری و تقدم سودجویی بر امنیت پرواز ها متهم کرد.

به گزارش اسپوتنیک، دنیس مولنبرگ، مدیرعامل شرکت بوئينگ  ، به خاطر کوتاهی این شرکت هواپیماسازی و نهادهای تنظیم‌کننده امریکایی در شناسایی و رفع اشتباهات در  طراحی هواپیمای جت بوئينگ  737 «مکس» که به سقوط دو پرواز و مرگ 346 نفر منجر شد، مورد خشم اعضای مجلس نمایندگان ایالات‌متحده امریکا در واشنگتن قرار گرفت.

بوئينگ متهم شد که از یک‌سو سود را بر امنیت هواپیما مقدم دانسته است و از سوی دیگر با برقراری روابط نزدیک با نهادهای تنظیم‌کننده، توانسته اجازه ورود به بازار را برای هواپیمای بوئينگ  737 مکس، که سودآورترین تولید بوئينگ  محسوب می‌شود، به دست آورد.

 

فرود اضطراری یک فروند بوئینگ مسافربری در روسیه/56 تن زخمی شدند - اسپوتنیک افغانستان
فرود اضطراری یک فروند بوئینگ مسافربری در روسیه/56 تن زخمی شدند

در نشست استماعیه، «ریچارد بلومنتال»، سناتور دموکرات از ایالت «کانکتیکات» بوئينگ را در مشارکت در الگویی از پنهان‌کاری عمدی متهم کرد و گفت: «راهنمای 1600 صفحه‌ای خلبانان که از سوی بوئينگ  منتشر شده است، حتی یک‌بار نیز به وجود سامانه MCAS اشاره نکرده است.» او مولنبرگ و بوئينگ  را به عرضه تابوت‌های پرنده متهم کرد. اتفاقی که نتیجه پنهان کردن سامانه ضدواماندگی MCAS از خلبانان بوده است.

سناتور امریکایی گفت، هر دوی این سوانح قابل پیشگیری بودند. ما نمی‌توانیم درد بازماندگان کشته‌شدگان این حوادث را درک کنیم.»

برگزاری این جلسه استماع سبب اعمال فشار بر تیم مدیریتی جدید و ارشد بوئینگ برای بازگرداندن اعتماد مشتریان این کارخانه هواپیماسازی و مسافرانی شده است که به واسطه ممنوعیت هشت ماهه پرواز با هواپیمای 737 MAX به سبب سقوط آن‌ها شوکه شده‌اند.

این نخستین باری بود که مدیر شرکت هواپیماسازی بوئینگ در پی سقوط مرگبار یک فروند هواپیمای این شرکت در جلسه استماع در کنگره حاضر می‌شد زیرا این شرکت پیشتر در مقابل درخواست‌ها برای شهادت دادن مقاومت می‌کرد.

شرکت بوئینگ به مدت چندین ماه از اعتراف به اشتباه رخ داده خودداری می‌کرد و در عوض وعده داده بود این هواپیما را امن‌تر خواهد کرد. 

پیش از این به دلیل مشکل در سیستم بوئینگ 737 مکس،  دو سقوط مرگبار برای این هواپیما رخ داد و موجب ممنوع شدن پرواز این هواپیما در بسیاری از نقاط جهان شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала