"ابر سلاح" روسیه به زودی آزمایش می‌شود

© Russian Defense Ministry /  مراجعه به بانک تصاویر "ابر سلاح" روسیه به زودی آزمایش می‌شود
 ابر سلاح روسیه به زودی آزمایش می‌شود  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
روسیه از آزمایش قریب الوقوع راکت بالستیک قاره پیمای "سرمت" خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه می گوید که آزمایش موشک بالستیک قاره پیمای سرمت (ICBM) را در اوایل سال 2020 آغاز خواهد کرد.

در مرحله اول حداقل 5 آزمایش از این نوع راکت ها در نظر می باشد.

کارشناس: راکت روسی سرمت توانایی نابودی کل جمعیت امریکا را دارد - اسپوتنیک افغانستان
کارشناس: راکت روسی "سرمت" توانایی نابودی کل جمعیت امریکا را دارد

راکت نخست در منطقه پلیتسسک در امتداد منطقه کورا در کامچاتکا در روسیه پرتاب می شود. در مرحله بعدی یک پرتاب آزمایشی از محل قرارگاه "نیروهای موشکی استراتژیک" روسیه انجام خواهد شد. بر اساس گزارش روزنامه های روسیه، چنین پرتابی برای اولین بار در 30 سال گذشته انجام خواهد شد.

گفته می شود که در صورت سازگاری با مشخصات اعلام شده، سیستم موشکی فوق حتی می تواند پیش از سال 2021 نیز به بهره برداری برسد.

در ماه مارچ سال جاری،ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در پیام خود عنوانی مجلس فدرال، درباره آخرین انواع سلاح های استراتژیک در روسیه صحبت کرد.رئیس جمهور به ویژه، اعلام کرد که ساخت سلاح ویژه ای در روسیه آغاز شده است که از مسیر پرواز بالستیک استفاده نمی کند و برای دفاع راکتی امن مد نظر گرفته شده. ولادیمیر پوتین در جریان پیام سالانه خود همچنین کادر های از آزمایش مجموعه راکتی" سرمت" و راکت مافوق صوت" کینژال" را نیز به نمایش گذاشت.

وزن راکت استراتژیکی بالستیکی قاره‌پیمای "سرمت" بیش از 200 تن بوده، آنرا می‌توان به کلاهک‌های هسته‌ای مسلح کرد و سیستم های دفاع راکتی با دشواری می‌توانند آنرا رهگیری کنند. علاوه بر این تعداد بلوک‌های جنگی سرمت بیشتر از راکت "وایوودا" است که فعلا قوی‌ترین موشک بالستیکی قاره پیما در جهان است.

راکت "سرمت" که کار ساخت آن در سال 2009 آغاز شد، جزو راکت فوق سنگین است. این راکت با سوخت مایع کار می کند و از سکوهای زیرزمینی پرتاب می شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала