انتقال اسیران از ترکیه به سوریه

© AFP 2023 / Bulent Kilicانتقال اسیران از ترکیه به سوریه
انتقال اسیران از ترکیه به سوریه - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مذاکرات بین روسیه و ترکیه در مورد تسلیمی اسیران سوریائی به دمشق جریان دارد.

به گزارش اسپوتنیک. خلوصی آکار وزیر دفاع ترکیه امروز پنجشنبه اعلام کرد، مذاکرات با روسیه در مورد تسلیم نمودن 18 اسیر نظامی سوریائی از ترکیه به سوریه جریان دارد.

شبه نظامیان سوریه - اسپوتنیک افغانستان
تبادله اسیران بین دولت سوریه و "احرار الشام"

رجب طیب اردوغان 9 اکتوبر از آغاز عملیاتی موسوم به "چشمه صلح" علیه حزب کارگران کردستان و گروه تروریستی داعش (ممنوع در روسیه) در شمال سوریه خبر داد. نیروی هوایی ترکیه در همان روز شهر راس العین در استان حسکه و چندین شهر مرزی دیگر را مورد حمله قرار داد. چند روز پیش، سخنگوی کاخ سفید اظهار داشت، که امریکا و ترکیه برای برقراری آتش‌بس در سوریه به توافق رسیدند: انقره عملیات نظامی را برای خروج نیروهای کُرد "وای پی جی" از منطقه امن در جریان 120 ساعت، متوقف می کند.

درماه اکتوبر، روسای جمهوری ترکیه و روسیه در جریان مذاکرات انجام شده در سوچی به توافقاتی دست یافته و تفاهم نامه ای را به امضا رساندند. براساس این تفاهم نامه پلیس نظامی روسیه و نیروهای حفاظت مرزی سوریه وارد سمت سوری مرز ترکیه-سوریه در خارج از منطقه عملیات چشمه صلح می شوند تا خروج عناصر یگان های مدافع خلق و تسلیحات آن ها تا عمق 30 کیلومتری از مرز ترکیه-سوریه را تسهیل کنند، که این مسئله باید در طی 150 ساعت نهایی شود. در آن زمان، گزمه مشترک روسیه و ترکیه در غرب و شرق منطقه عملیات چشمه صلح تا عمق 10 کیلومتری، به استثنای شهر قامشلی آغاز خواهد شد. پیشتر سرگئی شویگو وزیر دفاع روسیه اظهار داشت، که روند عقب نشینی نیروهای کرُد از منطقه امن در شمال شرقی سوریه پیش از زمان برنامه ریزی شده کامل شد. بعد از آن نیروهای امنیتی ترکیه و روسیه گزمه های مشترک را در این منطقه شروع کردند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала