لاوروف: مسکو تمایل دارد تا ایران در فرمت روسیه، چین و آمریکا در مورد افغانستان شامل شود

© Sputnik / Maksim Blinov /  مراجعه به بانک تصاویر لاوروف: مسکو علاقه مند است که ایران به فرمت روسیه، چین و آمریکا در خصوص افغانستان شامل شود
 لاوروف: مسکو علاقه مند است که ایران به فرمت روسیه، چین و آمریکا در خصوص افغانستان شامل شود - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزیر امور خارجه روسیه گفت، روسیه علاقه‌مند است، ایران به فرمت روسیه- چین- آمریکا در خصوص افغانستان بپیوندد.

به گزارش اسپوتنیک، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه گفت: "روسیه تمایل دارد تا ایران به فرمت روسیه و چین و آمریکا برای افغانستان بپیوندد". به گفته وزیر امور خارجه روسیه، این یک "گزینه امیدوار کننده" است.

وی همچنین گفت: " مذاکرات ما با ایالات متحده آمریکا در مورد افغانستان ادامه دارد و اکنون فرمت روسیه-چین-آمریکایی تشکیل شده که پاکستان هم به آن ملحق شده است.

علاقه مندی وجود دارد که ایران هم به این فرمت بپیوندد.

 لاوروف در مصاحبه با برنامه دیدگاه بین المللی کانال روسیه 24 گفت: این فرمت می تواند امیدوار کننده باشد و برعلاوه  تعامل خوب در رابطه با کوریای شمالی و در مجموع در شبه جزیره کوریا نیز می باشد.

همچنین در قلمرو این کشور، نفوذ گروه تروریستی داعش افزایش یافت. نیروهای دفاعی و امنیتی ملی افغانستان اقدامات مشترک ضد تروریستی را در سراسر کشور انجام می دهند.

موضوع آغاز گفتگوی مستقیم در مورد صلح، بین نیروهای مخالف در افغانستان و در جاهای مختلف از جمله در مسکو مورد بحث قرار می گیرد، جایی که در تاریخ 9 نوامبر 2018، نشست خصوصی در مورد افغانستان با حضور نمایندگان کشورهای منطقه برگزار شد. برای اولین بار، یک هیئت طالبان در این نشست شرکت کردند. سپس شورای عالی صلح از افغانستان وارد شدند، تا توانسته باشند به عنوان واسطه بین دولت و طالبان عمل کنند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала