لاوروف: هیچ کشوری از تحریم های امریکا در امان نیست حتا متحدان آنها

© Sputnik / Roman Makhmutov /  مراجعه به بانک تصاویر لاوروف: تماس امریکایی‌ها با روسیه در باره افغانستان فعال است
لاوروف: تماس امریکایی‌ها با روسیه در باره افغانستان فعال است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزیر امور خارجه روسیه در صحبت های ابراز داشته است که هیچ یک کشور واحد، حتی متحدان امریکا نیز از در برابر مجازات های ایالات متحده مصونیت ندارد.

به گزارش اسپوتنیک، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه در مصاحبه‌ای با برنامه بین المللی نقد و بررسی کانال تلویزیونی روسیه - 24 ابراز داشت: "هیچ کس حتی متحدان امریکا ازشر مجازات های این کشور  و اعمال تحریم های امریکا علیه خود در امان نیست".

به گفته وزیر امور خارجه روسیه این  مجازات "به ضربه‌ای می ماند که کاملاً بی فکر وارد می شود".

 

علاقمندان گفتگو با لاوروف در سازمان ملل صف کشیدند + عکس - اسپوتنیک افغانستان
علاقمندان گفتگو با لاوروف در سازمان ملل صف کشیدند + عکس

وزیر امور خارجه افزود: كشورهایی كه در روابط اقتصادی با سایر كشورها از دالر استفاده می كنند "می توانند در هر زمان گروگان برنامه های ژئوپلیتیك امریکا شوند".

سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه درباره ادعای امریکا درباره کشته شدن ابوبکر بغدادی، سرکرده سابق داعش نیز ابراز داشت: «ما می‌خواهیم به اطلاعات بیش‌تری درباره کشته شدن ابوبکر البغدادی دست یابیم. این خبر در یک فضای جشن و شادی اعلام شد، اما نظامیان ما هنوز در حال بررسی حقایق اضافی هستند و تاکنون نمی‌توانند چیز‌های زیادی را که ایالات متحده گفته است، تأیید کنند».

وزیر امور خارجه روسیه افزود: «با این حال خوب می‌دانیم که او ساخته امریکا بوده (اگر مرده باشد) یا هست».

سرگئی لاوروف گفت: «داعش پس از تجاوز غیرقانونی امریکا به عراق و آزاد شدن تندرو‌ها از زندان‌های این کشور پدید آمد، از همین رو ایالات متحده تا حد زیادی ساخته دست خودش را نابود کرد، اگر واقعا کشته شدن وی حقیقت داشته باشد».

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала