امریکا از گسترش ایدئولوژی مسموم داعش در جهان خبر داد

© AP Photo / Pablo Martinez Monsivais امریکا: گسترش ایدئولوژی مسموم داعش در جهان موجود است
 امریکا: گسترش ایدئولوژی مسموم داعش در جهان موجود است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت خارجه امریکا در گزارش سالانه جدید خود درباره تروریسم در جهان هشدار داده است که آفریقا به جبهه تازه‌ای در جنگ علیه گروه‌های تروریستی تبدیل شده است.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از سایت شبکه الجزیره، این گزارش سالانه به تحلیل و بررسی تعهدات کشورهای جهان در زمینه مبارزه با تروریسم و تامین مالی آن پرداخته و اقدامی تعمدی کشورهایی نظیر کوریای شمالی، ایران، سودان و سوریه را در لیست کشورهای ناظر بر تروریسم قرار داده است.

در این گزارش تاکید شده است، عربستان به حمایت از برخی آرای غیرسازش پذیر در چند کشور ادامه می‌دهد. طبق این گزارش برخی کتب درسی عربستان همچنان دربرگیرنده عباراتی در تحریک به تبعیض، عدم سازش و خشونت هستند.

طبق این گزارش، در عربستان همچنین بازداشت فعالان، مبلغان دینی و شخصیت‌های آکادمیک طی سال گذشته میلادی به بهانه جرایمی علیه امنیت ملی ادامه داشته و آنها در لیست اقدامات تروریستی قرار گرفته‌اند.

افزایش دامنه نفوذ داعش در افغانستان با حضور امریکا - اسپوتنیک افغانستان
افزایش دامنه نفوذ داعش در افغانستان با حضور امریکا

گزارش وزارت خارجه امریکا همچنین امارات را به عنوان ایستگاه منطقه‌ای و جهانی رفت‌وآمدهای گروه‌های تروریستی و مرکزی برای استقبال و و ارسال حمایت مالی تعبیر کرده و گفته است، اعتبارات سیاسی مانعی مقابل اقدام دولت امارات در بلوکه کردن منابع مالی تروریستی بوده است.

در این گزارش با اشاره به جنگ با داعش در سوریه و بازپس گرفتن مناطق تحت کنترل این گروه آمده هنوز خطر گسترش ایدئولوژی مسموم داعش وجود دارد.

نویسندگان این گزارش معتقدند، القاعده و گروه‌های وابسته به آن همچنان امریکا، متحدان و شرکای این کشور را تهدید می‌کنند و این گروه بر آن است که به موازات شکست‌های داعش جای پای خود را در جریان تروریسم بین‌المللی محکم کند.

بر اساس این گزارش این گروه همچنان به گسترش نیروهای خود و جمع آوری کمک مالی از طریق شبکه‌های اجتماعی ادامه می‌دهد.

براساس آمارهای وازرت خارجه امریکا، در سال 2018 عملیات تروریستی در 84 کشور رخ داد که 85 درصد آنها در کشورهای خاورمیانه،‌ جنوب آسیا و مناطق آفریقایی در جنوب صحرا بوده است.

همچنین بیشترین تعداد عملیات تروریستی در افغانستان، سوریه، عراق، هند، نیجریه، سومالی، فیلیپین، پاکستان، یمن و کامرون رخ داده که این ده کشور شاهد 71 درصد اقدامات تروریستی سراسر جهان بوده‌اند. این آمارها به 8093 عملیات تروریستی اشاره دارند که منجر به کشته و زخمی شدن 32 هزار و 836 تن شده است. اعضای این شبکه در افغانستان، پاکستان، سوریه، عربستان، مراکش و شبه جزیره هند فعالند.

وزارت خارجه امریکا در گزارش سالانه جدید خود درباره تروریسم در جهان هشدار داده است که آفریقا به جبهه تازه‌ای در جنگ علیه گروه‌های تروریستی تبدیل شده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала