سه روش امریکایی برای از بین بردن "ابر سلاح" روسیه

© Photo / Youtube screenshot کارشناس نظامی: راکت «سرمات» را هیچ کدام سیستم مدافعه راکتی هدف قرار داده نمی تواند
کارشناس نظامی: راکت «سرمات» را هیچ کدام سیستم مدافعه راکتی هدف قرار داده نمی تواند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
کارشناسان نظامی امریکا سه روشی را برای ازبین بردن تسلیحات فوق العاده روسیه پیشنهاد نموده اند.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از نشریه امریکایی Defense News اندریو گابل و بردلی بومن، دو تن از تحلیگران نظامی امریکا در مقاله‌ای می گویند: سه روش وجود دارد که ایالات متحده می تواند تهدید ناشی از موشک های کروز چین و روسیه را کاهش دهد.

آنها در گزارش خود در مورد حمله اخیر به تأسیسات نفتی در عربستان سعودی یادآوری نموه و خاطرنشان می سازند که مشکل اصلی در رهگیری موشک های کروز به ارتفاع کم پرواز آنها مرتبط است.

آزمایش راکتور هسته‌ای سلاح روز قیامت روسیه - اسپوتنیک افغانستان
آزمایش راکتور هسته‌ای "سلاح روز قیامت" روسیه

این دو کارشناس امریکایی "ابر سلاح روسیه" رابه عنوان یک نمونه ازتهدیدهای جدی یادآوری نموده اند که به گفته ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه، قادر به دور زدن تمام سیستم های دفاع موشکی موجود در جهان است.

بومن و گابل برای مقابله با چنین تهدیدها، اولاً پیشنهاد می کنند که پنتاگون باید فردی را به عنوان مسئول تصمیم گیری های کلیدی در رابطه با فرمان، کنترل، فرماندهی جنگی و سیستم ارتباطات در بخش دفاع در برابر سلاح های هایپرسونیک تعیین نماید.

ثانیا، کارشناسان از کنگره می خواهند که بلافاصله از تلاشها برای استقرار سنسورهای فضایی که منابع گسترش چنین تهدیدی های ردیابی می کنند، پشتیبانی کند.

در قدم سوم ، پیشنهاد می شود که سیستم های دفاع راکتی امریکا باید در مشارکت با متحدان این کشور به ویژه انگلستان، کانادا ، استرالیا، نیوزلند و اسرائیل عمل کنند، جایی که به عنوان مثال می توان سیستم های رهگیری مناسب را مستقر کرد.

پیشتر، وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که آزمایش موشک بالستیک قاره پیمای سرمت (ICBM) را که رسانه ها از آن به عنوان "ابر سلاح روسیه" نام می‌برند، در اوایل سال 2020 آغاز خواهد کرد.

در ماه مارچ سال جاری،ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در پیام خود عنوانی مجلس فدرال، درباره آخرین انواع سلاح های استراتژیک در روسیه صحبت کرد. رئیس جمهور به ویژه، اعلام کرد که ساخت سلاح ویژه ای در روسیه آغاز شده است که از مسیر پرواز بالستیک استفاده نمی کند و برای دفاع راکتی امن مد نظر گرفته شده.

ولادیمیر پوتین در جریان پیام سالانه خود همچنین کادر های از آزمایش مجموعه راکتی" سرمت" و راکت مافوق صوت" کینژال" را نیز به نمایش گذاشت.

وزن راکت استراتژیکی بالستیکی قاره‌پیمای "سرمت" بیش از 200 تن بوده، آنرا می‌توان به کلاهک‌های هسته‌ای مسلح کرد و سیستم های دفاع راکتی با دشواری می‌توانند آنرا رهگیری کنند. علاوه بر این تعداد بلوک‌های جنگی سرمت بیشتر از راکت "وایوودا" است که فعلا قوی‌ترین موشک بالستیکی قاره پیما در جهان است.

راکت "سرمت" که کار ساخت آن در سال 2009 آغاز شد، جزو راکت فوق سنگین است. این راکت با سوخت مایع کار می کند و از سکوهای زیرزمینی پرتاب می شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала