ترامپ: نفت را دوست دارم و برای حفاظت از آن در سوریه خواهیم ماند

© REUTERS / Jonathan Ernstترامپ: نفت را دوست دارم و برای حفاظت آن در سوریه خواهیم ماند
ترامپ: نفت را دوست دارم و برای حفاظت آن در سوریه خواهیم ماند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس‌جمهور امریکا هدف از حضور در سوریه را نفت این کشور عنوان کرده و مدعی شد آتش‌بس در شمال شرق سوریه به خوبی برقرار است.

 به گزارش اسپوتنیک، دونالد ترامپ، رئیس جمهور ایالات متحده، اعلام كرد كه نیروهای امریکایی در سوریه خواهند ماند.  وی گفت ما از این نیروها در درجه اول برای اطمینان از حفاظت از میادین نفتی در شمال سوریه استفاده خواهیم كرد."

رئیس‌جمهوری امریکا ضمن تاکید بر تمایلش به بازگشت سربازان امریکایی از سوریه به خاک کشورش افزود:  من نفت را دوست دارم ، ما باید از نفت حفاظت کنیم و افزود: باید مرزهای ترکیه و سوریه را کسانی غیر از سربازان امریکایی تحت کنترل بگیرند، ما چاه‌های نفت را امن کردیم، من نفت را دوست دارم، ما با کردها همکاری می‌کنیم.

روز جمعه اولین گشت زنی‌های مشترک ترکیه و روسیه از منطقه مرزی با سوریه از نزدیکی شهر قامشلی در استان حسکه در راستای اجرای توافقنامه منعقد شده "سوچی" بین آنکارا و مسکو اجرا شد.

گفتنیست که اخبیرا رسانه‌ها از توافق امریکا و ترکیه برای آتش‌بس در سوریه خبر داده بودند.

مایک پنس، معاون ترامپ پس از دیدار با رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهور ترکیه در کنفرانسی مطبوعاتی گفته بود: «در مورد آتش‌بس در شمال سوریه با ترکیه توافق کردیم.»

این در حالی است که مولود چاووش اوغلو، وزیر خارجه ترکیه از تعلیق حمله کشورش به سوریه سخن گفته و توقف کامل این عملیات را رد کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала