ادامه نیازمندی امریکا به راکت های روسی

© AP Photo / Maxim Marmurادامه نیازمندی امریکا به راکت های روسی
ادامه نیازمندی امریکا به راکت های روسی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
یک رسانه امریکایی نوشت: ایالات متحده تا هنوزقادر نیست از وابستگی خود به راکت های «RD-180» رهایی یابد.

به گزارش اسپوتنیک، نشریه National Interest می نویسد: ایالات متحده امریکا انواع تحریم ها را علیه مسکو بکارگرفته است اما تا کنون نتوانسته از وابستگی خود به موتورهای راکتی «RD-180»  روسیه رهایی یابد.

شایان ذکر است که فضا اهمیت زیادی برای نظامیان، سازمان اطلاعات و اقتصاد امریکا دارد. با وجوداین، تعداد اندکی از ساکنان کشور می دانند که نیروی هوایی ایالات متحده دستگاه‌های مهم از نظر امنیت ملی را با کمک راکت های مجهز به موتورهای ساخت روسیه به فضا می‌رساند.

 

وزیر خارجه پیشین جاپان: سیستم های دفاع راکتی امریکا در برابر راکت های روسی بی فایده است - اسپوتنیک افغانستان
وزیر خارجه پیشین جاپان: سیستم های دفاع راکتی امریکا در برابر راکت های روسی بی فایده است

تا دسامبر سال 2022 ، نیروی هوایی امریکا بر طبق قانون باید استفاده از موتورهای موشکی «RD-180» را به پایان برساند. کنگره امریکا قصد دارد موتورهای امریکایی را جایگزین موتورهای روسی کند تا از این «وابستگی خطرناک» رها شود.

در عین حال،اعلام می‌شود که آمریکا تا سال 2024 و یا حتی بعد از آن از موتورهای موشکی ساخت روسیه استفاده خواهد کرد. تغییری در قانون کنگره وارد خواهد شد اگر آمریکا نتواند هدف خود را تا سال 2022 اجرایی کند. به نوشته نشریه نامبرده، واشنگتن باید آخرین تلاش های خود را در این زمنیه بکار گیرد، زیرا تأخیر در این عرصه باعث تحکیم و تقویت موضع مسکو خواهد شد و امنیت ملی امریکا را به خطر خواهد انداخت.

از سوی دیگر روسیه تا کنون به ناسا نیز در انجام تحقیقات فضایی کمک می کند.  روس‌کاسموس (Roscosmos) اخیرا دستور ساخت دو فضاپیمای "سایوز ام‌اس"(Soyuz MS) را صادر کرده است.

یکی از این فضاپیماها به ناسا در اعزام فضانوردان به "ایستگاه فضایی بین‌المللی" کمک خواهد کرد.

فضاپیمای سایوز دیگر هم برای پرواز گردشگران فضایی استفاده خواهد شد. کاری که در اواخر سال 2021 میلادی محقق خواهد شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала