ترکیه بازداشت خواهر البغدادی را تأیید کرد

© Photo / Twitter ترکیه بازداشت خواهر البغدادی را تأیید کرد
 ترکیه بازداشت خواهر البغدادی را تأیید کرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
یک مقام بلند پایه ترکیه‌ای اعلام کرد که نیروهای کشورش دوشنبه "رسمیه عواد"، خواهر ابوبکر البغدادی، سرکرده سابق داعش که اخیرا توسط آمریکا به هلاکت رسید را بازداشت کرده است.

به گزارش اسپوتنیک، فخرالدین آلتون رئیس روابط روابط دولت ریاست جمهوری ترکیه، گفت: دستگیری رسمیه عواد خواهر ابو بکر البغدادی، نمونه ای از عملیات موفقیت آمیز ضد تروریستی است که توسط انقره انجام شده است.

آسوشیتدپرس آمریكا و رویترز بریتانیا با استناد به یک مقام ارشد ترکیه، گزارش دادند كه مقامات ترکیه خواهر بزرگتر البغدادی و خانواده وی را بازداشت كردند. براساس اطلاعات خبرگزاری ها، رسمیه عواد 65 ساله عصر روز دوشنبه در شهر آزاز در استان حلب در شمال سوریه بازداشت شد. آسوشیتدپرس اعلام کرد که عواد مظنون به ارتباط با یک گروه افراطی است.

یک مقام ترکی، خواهر البغدادی را به "معدن طلای اطلاعات" توصیف کرد و گفت: آنچه رسمیه درباره داعش می‌داند می‌تواند به دستگیری عناصر بیشتری از این گروه به ما کمک کند.    

پیش از این رئیس جمهور آمریکا دونالد ترامپ، در تاریخ 27 اکتبر از کشته شدن البغدادی خبر داد. به گفته ترامپ، در طول عملیات ارتش آمریكا، یک تروریست كمربند انتحاری را منفجر كرد، با این وجود، البغدادی سریع و دقیق شناسایی شد.

با این حال سخنگوی رسمی وزارت دفاع روسیه ایگور کونشنکوف، اظهار داشت که روسیه اطلاعات موثقی در دست ندارد، که ارتش آمریکا عملیاتی را برای "کشتن" البغدادی انجام داده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала