اسرائیل: آمادۀ هرگونه کمک به کُردهای سوریه هستیم

© Sputnik / Hikmet Durgunاسرائیل: آمادۀ هرگونه کمک به کُردهای سوریه هستیم
اسرائیل: آمادۀ هرگونه کمک به کُردهای سوریه هستیم - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت خارجه اسرائیل اعلام آمادگی برای ارائه هر گونه کمک به کُردهای سوریه را کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل ازروزنامه اورشلیم پست، تزیپی هاتوولی معاون وزیر خارجه اسرائیل می‌گوید که اسرائیل کمک‌های بشردوستانه به کُردهای سوریه ارسال می‌دارد و از آنها پشتیبانی می‌کند.

معاون وزیر خارجه اسرائیل گفت: سرائیل درخواست های زیادی برای کمک در زمینه های دیپلماسی و بشردوستانه دریافت کرده است. ما به کردها از کانال های مختلف یاری می رسانیم».

علاوه  بر این این دیپلومات اسرائیلی می‌گوید که  وزارت امور خارجه اسرائیل به سازمان های غیردولتی برای ارسال کمک بشر دوستانه به کردها نیز کمک می‌کند.

پیش از این ، بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر اسرائیل عملیات نظامی ترکیه «چشمه صلح»  در شمال سوریه را محکوم کرد و گفت که اسرائیل آماده است تا کمک های بشردوستانه به کُردهای سوریه را افزایش دهد.

گفتنی است، رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه در 9 اکتوبر از آغاز عملیات نظامی ترکیه «چشمه صلح» در سوریه خبر داد. به گفته وی، هدف از این عملیات مبارزه با شبه نظامیان کُرد و تروریست های گروه دولت اسلامی (گروه ممنوع در فدراسیون روسیه) در مناطق مرزی در شمال شرقی سوریه است. گرچه این عملیات پس از یک هفته با دخالت های جهانی به اتمام رسید.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала