واکنش اسرائیل به دست یافتن روسیه به راکت "فلاخن داود" اسرائیلی

© AP Photo / Israel Ministry of Defenseواکنش اسرائیل به دست یافتن روسیه به راکت "فلاخن داود" اسرائیلی
واکنش اسرائیل به دست یافتن روسیه به راکت فلاخن داود اسرائیلی  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مقامات اسرائیلی هیچ دلیلی برای نگرانی در مورد از دست رفتن احتمالی موشک رهگیر پرتاب شده و افتادن در دست ارتش روسیه نمی بینند.

به گزارش اسپوتنیک، مشاور پیشین امنیت اسرائیل در گفتگوی افزوده است که مقامات اسرائیل برای اینکه راکت آنها به دست روسیه افتاده است هیچ نگرانی ندارند، چون این موشک یک و نیم سال پیش به سوی سوریه شلیک شده است. و بعد از اینکه ارتش اسرائیل فهمید که از سوی سوریه جوابی نیست مقامات اسرائیل این راکت ها را ازبین برده اند.
از سوی هم مشاور امنیت گفته است که تمام راکت‌ها ازبین برده شده بوده اما بعضی ها می‌گویند که تنها یک راکت که ازبین برده نشده بوده و به خاک سوریه افتاده که بعدآ به دست روسیه افتاده است.
این گفته‌ها درحالی است که پورتال چینی sina به نقل از منابع در ارتش اسرائيل خبر داده بودند دو راکت از سیستم دفاع هوایی "فلاخن داود" بر دو راکت بالستیک سوریه توسط نیروهای هوایی اسرائيل به تاریخ ۲۳ جولای سال ۲۰۱۸ پرتاب شده بود. به دلیل مشکل تخنیکی راکت‌های اسرائيلی به هدف نرسید و در خاک سوریه سقوط نمودند.
نظامیان سوری پس از رسیدن به محل سقوط، یک راکت اسرائیلی را که منفجر نشده بود، دریافت نمودند.
راکت مذکور نخست به پایگاه نظامی سوریه – روسیه منتقل شده و سپس برای تحقیقات بعدی به مسکو فرستاده شد.
این موضوع رسماً تایید نشده است، اما نشریه چینی خاطر نشان ساخته بود که روزنامه The Jerusalem Post خبری درمورد اینکه راکت اسرائيلی به دست نیروهای روسی افتاده است، نشر کرده بود.
فلاخن داود سیستم دفاع راکتی است که شرکت رافائل رژیم صهیونیستی و شرکت ریتیون ایالات متحده امریکا مشترکاً آن را در سال ۲۰۰۹ طراحی و تولید کرده ا‌ند. این سیستم در سال ۲۰۱۶ عملیاتی شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала