TU-160 روسی از F-35A امریکایی پیشی گرفت

© AP Photo / Royal Air ForceTU-160 روسی از F-35A امریکایی پیشی گرفت
TU-160 روسی از F-35A امریکایی پیشی گرفت - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
طی یک پروگرام راه اندازی شده طیاره بمب افگن تو-160 روسی از دو بمب افگن امریکایی پیشی گرفت.

به گزارش اسپوتنیک، پورتال سینا، گزارش داده است که طی یک برنامه راه اندازی شده بالای دریای جاپان بمب افگن مافوق تو-160 روسی، جنگنده‌های نسل پنجم امریکا اف-35 را عقب گذاشت.
به گفته پورتال چینی این آزمایش در اوایل ماه نومبر انجام شد که گفته شده است که بمب افگن در رادارهای جنگی قرار گرفتند که اولی به فاصله بسیار زیاد از دومی فاصله گرفت.
پورتال سینا افزوده است که بمب افگن 110 تنی تو-160 می‌تواند که به 2.1 ماخ سرعت بگیرد. درحالیکه اف-35 13 تنی تنها 1.8 ماخ سرعت می‌گیرد.
در عین حال کارشناسان معتقدند که سرعت یک هواپیمای معمولی مربوط به قدرت جنگی آن نیست، اما یک بمبی که سریعتر از یک جنگنده پرواز می کند یک تخنیک فنی است.
هواپیمای بمب افکن مافوق صوت استراتژیک "TU-160" که دارای بال متغیر است، در دهه های 70 و 80 قرن بیستم میلادی توسط شرکت طراحی توپولف ساخته شده و از سال 1987 میلادی جزو تسلیحات نیروی هوایی روسیه است. بمب افکنی که سالهاست مالک عناوین بزرگترین هواپیمای جنگی، بزرگترین هواپیمای مافوق صوت و بزرگترین هواپیما با قابلیت بال متغیری است که تاکنون ساخته شده‌ است، میباشد.
این هواپیما که در زمان شوروی طراحی شده، قبل از مدرنیزاسیون نیز سریع السیرترین هواپیمای موشک انداز قرن 21 میلادی محسوب می شد.همچنین 20 درصد بزرگتر از B-1. در واقع Tu-160 سنگین‏ترین و بزرگترین هواپیمای جنگی می‏باشد که تاکنون در جهان تولید شده است. این هواپیما، سرعتی بالغ بر 2 ماخ دارد و قادر است در شعاع عمل بسیار بزرگی، بدون نیاز به سوختگیری، عملیات نماید
نوع مدرنیزه شده هواپیمای "تو ـ 160" دارای جدیدترین رادار و سامانه جنگ الکترونیک است و می تواند اهداف را در هر شرایط جوی و در هر وقت شبانه روز رهگیری کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала