ماکرون: روسیه دوباره ابرقدرت جهان می‌شود

© Sputnik / Sergey Guneev /  مراجعه به بانک تصاویر ماکرون: روسیه دوباره ابرقدرت جهان می‌شود
ماکرون: روسیه دوباره ابرقدرت جهان می‌شود - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه از آینده کشور روسیه سخن گفت.

به گزارش اسپوتنیک، امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه در گفتگو با روزنامه ایکانومیست سه گزینه برای روسیه پیشنهاد کرده است گفته است که روسیه در آینده دوباره به یک پرقدرتترین کشور در جهان خواهد شد، اما این سناریو برای روسیه بخاطر داشتن نفوس کم بسیار دشوار خواهد بود و از سوی هم فاقد اقتصاد قوی است. و از طرف دیگر گفته است که مشکل نفوس را میتوان با پذیرش مهاجرین حل ساخت.
در سناریوی دوم ماکرون گفته است که روسیه باید پیشرفت خود اوراسیا را الگوی خود قرار بدهد مانند چین، اما گفته است که فکر نمی‌کنم که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه این پیشنهاد را قبول کند.
امانوئل، گفت :« روسیه می‌تواند در آینده با اروپا روابط خوب پیدا کند و در عین حال می‌توانند با سازمان ناتو نیز همکاری داشته باشند.»
به گفته رئیس جمهور فرانسه، به میان آمدن رابطه خوب میان کشورهای اروپایی با روسیه امکان دارد که 10 سال را در بر بیگیرد، و در همین حال از تمام کشورهای حزب ناتو خواسته است که روش خود را با مسکو خوب بسازند.

پیش از این امانوئل، با ابراز نظر درمورد روابط ترکیه و امریکا گفته بود: "آنچه ما شاهد آنیم – مرگ مغز ناتو است.
ماکرون گفت که زمان آن فرا رسیده است که اروپا بیدار شود و قدرت خودش را تقویت کند، زیرا ناتو در "لبه پرتگاه" قرار دارد. به گفته وی، در غیر آن، اروپا قادر به کنترول سرنوشت خودش نخواهد بود.
ماکرون یک سال قبل درمورد ایجاد ارتش واحد اروپایی علاقمندی نشان داده بود. به باور رئيس جمهور فرانسه، اروپایی‌ها به حفاظت از چین و روسیه که "در سرحدات اروپا قرار دارد و نشان داد که می‌تواند تهدید باشد"، نیاز دارند. رئيس جمهور فرانسه همچنان اعلام داشت که نمی‌خواهد تا دفاع کشورهای اتحادیه اروپا وابسته به ایالات متحده باشد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала