چین خلع سلاح هسته ای نمیشود

© Sputnik / Sergey Kazakراکت هسته ای روسیه
راکت هسته ای روسیه - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
چین از پیوستن به مذاکرات خلع سلاح هسته ای امریکا و روسیه امتناع ورزید.

به گزارش اسپوتنیک، فو تسون مدیر بخش کنترل تسلیحات وزارت امور خارجه جمهوری خلق چین  در کنفرانس منع گسترش سلاح های هسته ای مسکو گفت که چین در مذاکرات روسیه و ایالات متحده در مورد خلع سلاح هسته ای شرکت نخواهد کرد ، اما آماده کاهش پتانسیل هسته ای خود است. 

روسیه و ترکیه در آستانه عقد قرارداد جدید تسلیحاتی  - اسپوتنیک افغانستان
روسیه و ترکیه در آستانه عقد قرارداد جدید تسلیحاتی

وی افزود: 'ما آماده هستیم تا زرادخانه های هسته ای را به سطح صادقانه کاهش دهیم. اگر کشورهای دیگر زرادخانه های خود را به سطح چین کاهش دهند، ما آماده هستیم به این روند بپیوندیم. فعلاً غیرممکن است که چین از مذاکرات سه جانبه (روسیه و ایالات متحده در مورد خلع سلاح خلع سلاح شود) بپیوندد. فو تون به اهمیت خلع سلاح هسته ای امریكا و روسیه خاطرنشان كرد ، زیرا زرادخانه های مسكو و واشنگتن بیشتر از ذخایر سایر كشورها استند. بنابراین، وی از ایالات متحده و فدراسیون روسیه خواست كه به ادامه عملیات معاهده استراتژیك كاهش تسلیحات (قراد داد کاهش تسلیحات استراتیژیکی تعرضی) ادامه دهند.

این دیپلمات همچنین تأکید کرد که تلاشهای ایالات متحده برای شامل نمودن چین در مذاکرات ، دلیل خروج از پیمان دیگر در این زمینه است.

پس از خروج ایالات متحده از پیمان INF ، رئیس جمهور ایالات متحده دونالد ترامپ تمایل خود برای انعقاد قرارداد جدید -با مشارکت چین را اعلام کرد.

فعالیت (قراد داد کاهش تسلیحات استراتیژیکی تعرضی) در فبروی 2021 به پایان می رسد. این سند در سال 2010 امضا شد و در حال حاضر تنها معاهده محدودیت تسلیحاتی میان روسیه و ایالات متحده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала