تلفات سنگین غیرنظامیان در نتیجه عملیات ترکیه در خاک سوریه

© AP Photo / Turkish Defence Ministry/Poolتلفات سنگین غیرنظامیان در نتیجه عملیات ترکیه در خاک سوریه
تلفات سنگین غیرنظامیان در نتیجه عملیات ترکیه در خاک سوریه - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سازمان ملل میگوید که در نتیجه عملیات نظامی ترکیه در شمال سوریه بیش از ۹۰ غیرنظامی کشته شده اند.

به گزارش اسپوتنیک، روپرت کالویل، سخنگوی کمیشنری عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد اعلام کرد که از آغاز عملیات نظامی ترکیه در شمال سوریه تحت نام «چشمه صلح» بیش از ۹۰ غیرنظامی در این منطقه کشته شده اند.

روپرت کالویل: «از زمان آغاز عملیات نظامی ترکیه در شمال شرق سوریه، از ۹ اکتوبر تا ۵ نوامبر، ما تعدادی از حوادث را تأیید کرده‌ایم که منجر به کشته شدن حدود ۹۲ غیرنظامی گردیده است.»

به گفته وی، از این میان ۴۲ تن در نتیجه حملات هوایی، حملات زمینی و تیراندازی ها و ۳۱ تن در نتیجه انفجار بمب‌های دست ساز و راکت‌های منفجر ناشده در قلمرو عملیات نظامی ترکیه به ویژه در ولایات حسکه، رقه و حلب کشته شده اند.

افزون براین، اقدامات شبه نظامیان کُرد منجر به کشته شدن ۱۲ غیرنظامی گردیده است.

یادآوری میکنیم، روز چهارشنبه (۹ اکتوبر) رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه از آغاز عملیات نظامی در شمال سوریه تحت نام «چشمه صلح» علیه حزب کارگران کردستان و گروه تروریستی دولت اسلامی (داعش) خبر داد. در همان روز، قوای هوایی ترکیه شهر راس العین و شماری از شهرهای سوریه در سرحد دو کشور را بمباران نمودند. پس از مدتی، عملیات قوای زمینی اردوی ترکیه نیز آغاز گردید.

۲۲ اکتوبر سال روان ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه و رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه در شهر سوچی ملاقات نمودند.

روسای جمهور روسیه و ترکیه در جریان این گفتگو که بیش از ۶ ساعت دوام داشت توافق نمودند که ۲۳ اکتوبر اردوی سوریه و پولیس نظامی روسیه در نزدیکی سرحد ترکیه مستقر میشوند و در روند خروج نیروهای کُرد از منطقه امن در شمال سوریه کمک و همکاری خواهند کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала