تکنالوژی جدید تولید ودکا با استفاده از آب و هوا

© Fotoliaتکنالوژی جدید تولید ودکا با استفاده از آب و هوا
تکنالوژی جدید تولید ودکا با استفاده از آب و هوا - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
این دستگاه برای آماده ساختن نوشیدنی الکولی را می‌توان در یک اتاق کوچک جابجا ساخت، برای استفاده از آن تنها به برق و انرژی آفتابی نیاز است.

به گزارش اسپوتنیک، شرکت شخصی امریکایی Air Co تکنالوژی جدید و غیرمعمول آماده ساختن ودکا – با استفاده از دانه نه بلکه از آب و هوا، را طراحی کرده است.

در جریان آزمایشات انجام شده، متخصصان این شرکت پی بردند که انرژی برق می‌تواند کاربنی را که در ترکیب هوا است، به اتانول تبدیل کند. سپس در نتیجه واکنش کاتالیستی اتم های کاربن، اکسیجن و هایدورجن دوباره به هم متصل می‌شوند و بالاخره الکول بدست می‌آید.

خواص درمانی ودکا در پوکی استخوان - اسپوتنیک افغانستان
خواص درمانی ودکا در پوکی استخوان

ستافورد شیهان، مدیر تخنیکی شرکت Air Co گفته است: "پروسه از اصولی استفاده می‌کند که فتوسنتز در گیاهان، اما آنرا موثرتر انجام می‌دهد".

چنانکه شرکت مذکور اعلام کرده است، با استفاده از این تکنالوژی، نیازی به کشت، آبیاری، تقطیر و تخمیر نیست. دستگاه سازنده ودکا را که با استفاده از برق و انرژی آفتابی کار می‌کند می‌توان در یک اتاق کوچک جابجا ساخت.

به گفته متخصصان، چنین تکنالوژی تولید ودکا با گرفتن کاربن از هوا، هوا را نیز تصفیه می‌کند، لذا یک محصول سازگار با محیط زیست و حتی مفید برای آن می‌باشد.

خبرنگار CNBC با نوشیدن ودکای ساخته‌شده از هوا گفت که این ودکا با ودکای ساخته‌شده از غله‌جات تفاوت بسیار کم دارد. فروش این نوشیدنی خاص الکولی بطور آنلاین آغاز شده است، قیمت یک بوتل آن ۶۵ دالر امریکایی می‌باشد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала