بریتانیا: روسیه، چین و ایران امنیت جهان را به چالش می‌کشند

© Sputnik / Iliya Pitalev /  مراجعه به بانک تصاویر تطبیقات نظامی مشترک روسیه و چین
تطبیقات نظامی مشترک روسیه و چین - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
لوی درستیز قوای بریتانیا طی یادداشتی، مدعی شده است که نحوه قدرت‌گیری روسیه، چین و ایران امنیت و ثبات کشورهای غربی را با چالش مواجه می‌کند.

اسپوتنیک به نقل از مشرق، جنرال نیک کارتر لوی درستیز قوای بریتانیا روز یکشنبه در یادداشتی از با قدرت شدن ایران، روسیه و چین ابراز نگرانی کرده مدعی شده است که تاکتیک‌های مورد استفاده این سه کشور می‌تواند «تصادفا» به وقوع جنگ سوم جهانی منجر شود.

کریمه روسیه - اسپوتنیک افغانستان
واکنش جدی روسیه به اظهارات ناتو

او در این یادداشت با بیان اینکه اوضاع جهان در بی‌ثبات‌ترین وضعیت پس از پایان جنگ دوم جهانی قرار دارد، نوشته است: «تهدیدات در حال متنوع شدن، گسترش یافتن و تشدید شدن قرار دارد. تقابل مداوم به شاخصه اصلی عرصه بازی جهانی بدل شده و عصر سابق رقابت قدرت‌های بزرگ، احیا شده است». وی می‌افزاید: «دولت‌های جاه‌طلب مانند روسیه، چین و ایران به روش‌هایی در حال قدرت‌گیری هستند که امنیت، ثبات و رفاه ما را تهدید می‌کنند».کارتر در این مطلب همچنین مدعی شده است که اقدامات تهران، مسکو و پیکن «به سادگی می‌تواند به سوءمحاسبه‌ای ناخواسته» و بروز درگیری‌های بزرگ بیانجامد.

او در ادامه نوشت است: «رقبای ما، به اساتید سوء استفاده از فضاهای میان صلح و جنگ تبدیل شده‌اند».

ارزیابی چین از احتمال درگیری نظامی روسیه با ناتو  - اسپوتنیک افغانستان
ارزیابی چین از احتمال درگیری نظامی روسیه با ناتو

جنرال نیک کارتر لوی درستیز قوای بریتانیا همچنین ادعا کرده است که این کشورها با استفاده از روش‌های نامتعارف نظیر حملات سایبری، انتشار اطلاعات غلط، مخفی کردن نظامیان در پوشش‌های غیرنظامی و بهره‌گیری از نیروهای رزمی‌ خصوصی متشکل از شبه‌نظامیان، تلاش می‌کنند تا نفوذ خود را گسترش داده و در عین حال میان کشورهای غربی اختلاف انداخته و سبک زندگی در این کشورها را نیز «نابود» کنند.

وی که کشورش سابقه‌ای طولانی در انجام کودتا و خرابکاری در دیگر کشورها دارد، در ادامه نوشته است: «نمی‌گویم که رقبای ما به دنبال جنگ، با تعریف سنتی آن هستند. اما رفتار بی‌ملاحظه و عدم پایبندی به قوانین بین‌المللی مربوط به این انواع تازه "جنگ‌افزار"، به تنش‌هایی دامن می‌زند که به سادگی می‌تواند به سوء‌محاسبه‌ای ناخواسته بدل شود».

کارتر در نهایت خواستار افزایش حمایت از نیروهای نظامی و همچنین همکاری قوای مسلح با شرکت‌های خصوصی تخنیکی، برای «حفاظت از بریتانیا» شده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала