چین از ادامه تماس ها با تمامی طرف‌های نشست میان افغانان خبر داد

© AP Photo / Andy Wong چین از ادامه تماس ها با تمامی طرف‌های نشست میان افغانان خبر داد
  چین از ادامه تماس ها با تمامی طرف‌های نشست میان افغانان خبر داد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سخنگوی وزارت خارجه چین در یک نشست خبری گفت که حکومت این کشور با تمام طرف‌ها در رابطه با نشست میان افغانان در چین در تماس است.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از "آریانا خبر" جینگ شانگ سخنگوی وزارت خارجه چین روز دوشنبه در یک نشست خبری گفت که حکومت این کشور با تمام طرف‌ها در رابطه با نشست بین الافغانی در چین در تماس است.

وی گفت کشورش با تمامی طرف های درگیر ازبهر برگزاری گفت وگوها میان افغانان  در آن کشور در ارتباط است.

سخنگوی وزارت امور خارجه چین یک بار دیگر پشتیبانی این کشور را از روند صلح افغانستان به رهبری و مالیکیت افغانان اعلام کرد و گفت بیجنگ از گفتگوهای سازنده میان تمامی طرف‌ها به شمول حکومت افغانستان و طالبان پشتیبانی ‌می‌کند.

او گفت که بیجنگ به برگزاری گفتگوها میان تمامی طرف‌های درگیر در موضوع افغانستان تمایل همکاری دارد و از همین رو با این طرف‌ها تماس‌هایش را برقرار کرده است.

فهرست 27 شرکت کننده در نشست چین نهانی شده است - اسپوتنیک افغانستان
فهرست 27 شرکت کننده در نشست چین نهایی شده است

آقای جینگ گفت: «چین می‌خواهد زمینه برای گفتگو میان تمام طرف‌ها در مسایل افغانستان را فراهم کند و در پیشرفت روند صلح و مصالحه در افغانستان با احترام به خواست‌های تمام طرف‌های درگیر، همکاری کند.»

این در حالی است که اسماعیل خان، رهبر پیشین جهادی، روز دوشنبه گفت که حکومت افغانستان ترکیب هیئت شرکت کننده‌گان نشست چین را نهایی نساخته‌است و هنوز هم رأی زنی‌ها دربارۀ این ترکیب، ادامه دارند.

اما پیش از این حکومت افغانستان از نهایی شدن این هیئت خبر داده‌است و منابعی در حکومت حتا پذیرفته‌اند که ترکیب این هیئت به حکومت چین نیز، فرستاده شده‌است.

انتظارمی‌رود درآینده نزدیک چین میزبان گفتگوها میان افغانان به شمول نماینده‌گان حکومت و طالبان باشد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала