حمایت ارتش بولیوی از رئیس جمهور موقت این کشور

© AP Photo / Juan Karitaحمایت ارتش بولیوی از رئیس جمهور موقت این کشور
حمایت ارتش بولیوی از رئیس جمهور موقت این کشور - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ارتش بولیوی از جیناین آنز، نماینده و معاون دوم مجلس سنای بولیوی و از مخالفان دولت مورالس که خودش را رئیس‌جمهور موقت این کشور اعلام کرده است، حمایت نمود.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از روزنامه Pagina Siete ویلیامز کالیمان، فرمانده نیرو های مسلح بولیوی با نشر یک پیام، از حمایت ارتش آن کشور را »از جیناین آنز» نماینده و معاون دوم مجلس سنای بولیوی و از مخالفان دولت مورالس که خود را رئیس‌جمهور موقت این کشور علام نموده است، خبر داد.

در این پیام آمده است: "با توجه به شرایط موجود، می خواهیم به شما اطلاع دهیم كه با رعایت قوانین، معیارها و مقررات نظامی، در اختیار شما هستیم."

سیمونیان: راشا تودی در فهرست فوبیاهای غرب بین توپول و اسکندر جای گرفته است - اسپوتنیک افغانستان
پیشنهاد سردبیر RT به رئیس جمهور مستعفی بولیوی

جیناین آنز، نماینده پارلمان بولیوی در پی رفتن اوو مورالس، رئیس‌جمهور مستعفی این کشور به مکزیک و در یافت پناهندگی سیاسی، خود را رئیس‌جمهور موقت این کشور اعلام کرده است.

خانم جیناین آنز، معاون دوم مجلس سنای بولیوی و از مخالفان دولت مورالس اعلام کرد که کنترل این کشور را به دست گرفته است.

آنز گفت: «من ریاست‌جمهوری را به عهده گرفته و تمامی اقدامات لازم برای به صلح رساندن کشور را منظور خواهم کرد».

اوو مورالس، رئیس‌جمهور بولیوی که به تازگی از سوی کمیسیون انتخابات این کشور برنده انتخابات ریاست جمهوری اعلام شده بود، به دنبال افزایش اعتراضات به نتایج انتخابات مجبور شد از سمت خود استعفا کند.

مورالس از سال 2006 رئیس جمهور بولیوی بوده است. وی روز یکشنبه و در پی اعتراض مخالفان از سمت خود کناره‌گیری کرد. کشور‌هایی مانند روسیه و آرژانتین مخالفان در بولیوی را عامل انجام کودتا در این کشور اعلام کرده‌اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала