دانشمندان ردپای احتمالی از زندگی موجودات فضایی را کشف کردند

© AFP 2023 / Fadel Sennaدانشمندان ردپای احتمالی از زندگی موجودات فضایی را کشف کردند
دانشمندان ردپای احتمالی از زندگی موجودات فضایی را کشف کردند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دانشمندان دریافتند که دهانه «جزرو» در مریخ، جای درستی برای حفظ آثار زندگی موجودات فضایی می‌باشد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از Phys.org، محققان دانشگاه «براون» در ایالات متحده امریکا پیدا کردند که دهانه جزرو در مریخ، منطقه‌های مناسبی برای حفظ آثار زندگی موجودات فضایی می‌باشد.
دانشمندان با استفاده از ماهواره شناساگر مریخ، دو ذخیره دی اکسید سیلیکون هیدراته را کشف کرده اند. این مواد معدنی در روی کره زمین به عنوان عاملی برای حفظ فسیل های میکروسکوپی و سایر آثار زندگی موجودات زنده عمل می کنند.
کارشناسان ناسا قصد دارند به عنوان بخشی از مأموریت مریخ 2020، مریخ نورد جدیدی را به این منطقه ارسال کنند. در زمانه‌های قدیم دریاچه‌ای در دهانه جزرو وجود داشت که رودخانه های آن جریان داشتند. این رودخانه ها مواد موجود را از سطح مریخ به دریاچه آورده اند که احتمال وجود بقایای موجودات زنده را در صورتی که روزی در سیاره سرخ موجود بوده باشند را افزایش می دهد.
توماس زوربوخن، مدیر ارشد ماموریت‌های علمی ناسا گفت: محل فرود مریخ‌نورد مریخ 2020 در دهانه جزرو، از لحاظ زمین‌شناسی منطقه‌ای غنی است، چرا که شکل سنگ‌های آن حاوی خاطرات 3.6 میلیارد سال گذشته است که می‌تواند به طور بالقوه سوالات مهمی را راجع به تکامل سیاره‌ای و اخترفیزیک پاسخ دهد. این دهانه حدود 49 کیلومتر قطر دارد و قبلا پر از آب بوده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала