هشداری اردوغان به ترامپ

© Sputnik / Michael Klimentyev /  مراجعه به بانک تصاویر هشداری اردوغان به ترامپ
هشداری اردوغان به ترامپ - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
اردغان: امریکا حق ندارد خواستار صرف نظر ترکیه از اس-400 شود.

به گزارش اسپوتنیک. رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه امروز پنحشنبه اظهار داشت، ترکیه درخواست امریکا برای امتناع از دستگاه اس- 400 را نقض حقوق خود می داند.

 دیدار ترامپ و اردوغان در کاخ سفید - اسپوتنیک افغانستان
دیدار ترامپ و اردوغان در کاخ سفید

به گزارش شبکه تلویزیونی "ان تی وی" اردوغان در هنگام بازگشت از واشنگتن به خبرنگاران گفت: "ما امتناع کامل از اس- 400 را صحیح نمی دانیم. نمی شود از اس- 400 به طور کامل صرف نظر کنیم و به سیستم (دافع هوا) پاتریوت روی آوریم. ما گفته ایم که می توانیم پاتریوت خریداری کنیم، اما با خرید آن، نمی توانیم از اس- 400 صرف نظر کنیم."

وی افزود:" ما می خواهیم به نتیجه مثبتی در زمینه (خرید) طیارات جنگی اف-35 برسیم. این بار شاهد بودم که ترامپ رویکرد بسیار مثبت و سازنده تری نسبت به این موضوع دارد. "

از اواسط ماه جون، خرید دستگاه های جدید دافع هوایی ترکیه از روسیه، باعث ایجاد بحران در روابط ترکیه و ایالات متحده شد. واشنگتن خواستار امتناع از این معامله و در ازای آن خرید دستگاه لمریکایی "پاتریوت" بود. امریکا ترکیه را تهدید به تأخیر در تحویل یا حتی لغو فروش جدیدترین طیارات جنگنده اف-35 کرد، با این وجود انقره از خرید این دستگاه امتناع نکرد.

ناتو در خصوص عواقب تصمیم ترکیه برای خرید اس-400 ابراز نگرانی کرد، اما در عین حال اطمینان داد که ترکیه متحد ارزشمند سازمان باقی مانده و در زمینه های دیگر به همکاری با این کشور ادامه خواهد داد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала