مصر: بدون ترس از تهدید های آمریکا همکاری با روسیه را ادامه خواهیم داد

© Sputnik / Iliya Pitalev /  مراجعه به بانک تصاویر مصر: بدون ترس از تهدید های آمریکا همکاری با روسیه را ادامه خواهیم داد
مصر: بدون ترس از تهدید های آمریکا همکاری با روسیه را ادامه خواهیم داد  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مصر اعلام کرده است که به دلیل تهدیدهای ایالات متحده امریکا، هرگز همکاری با روسیه را متوقف نخواهد کرد.

به گزارش اسپوتنیک، جمال مظلوم، مدیر پیشین مرکز مطالعات استراتژیک وزارت دفاع مصر، در مصاحبه‌ای گفت کشورش از همکاری نظامی و فنی با مسکو امتناع نخواهد کرد.

وی گفت، مصر مدتها است که سیاست متنوع سازی منابع تسلیحاتی خود را دنبال می کند و در سالهای اخیر تنها همکاری های خود را در این راستا با کشورهای مختلف گسترش داده است، روی این منظور مصر از خرید تجهیزات نظامی، خودداری نخواهد کرد.

 پیش از این روزنامه  وال استریت ژورنال گزارش داده بود که پنتاگون و وزارت امور خارجه ایالات متحده در نامه ای مشترک به مقامات مصر نسبت به خطرات تحریم ها در صورت خرید جنگنده های روسی Su-35 هشدار دادند.

وسایل مخابراتی - اسپوتنیک افغانستان
مصر میخواهد یکجا با روسیه مجتمع های مخابراتی نسل پنجم را تولید کند

این کارشناس مصری گفت: "مصر از همکاری نظامی و فنی با روسیه منحرف نخواهد شد. مصر از زمان حکومت حسنی مبارک تصمیم گرفته است تا منابع تسلیحاتی خود را متنوع سازد و در عصر السیسی این سیاست بیشتر گسترش یافت.

او در ادامه می گوید: "واشنگتن با توجه به اهمیت استراتژیک خود نمی تواند بدون مصر کاری انجام دهد ، و از ضرورت حفظ روابط خوب با قاهره آگاه است. "

این جنرال مصری خاطر نشان ساخت که مقامات مصر به دنبال ایجاد روابط یکسان با همه شرکای خود هستند و بر خلاف آمریکا، نظرات و منافع سیاسی خود را بر کسی تحمیل نمی کنند.

وی گفت: "به نظر من واشنگتن در طولانی مدت، به دنبال مسدود کردن روسیه از نظر اقتصادی و سیاسی است ، بنابراین می خواهد از صادرات تسلیحات روسی جلوگیری نموده و ازاین طریق  قصد دارند مانع توسعه و نوسازی آن شود. اما علی الرغم این چالش ها، همکاری های نظامی فنی مصر و روسیه ادامه خواهد داشت.

گفتنیست که مصر خواستار خرید ده‌ها فروند جنگنده  سوخو-35  (نسل چهار) است. امضای قرارداد خرید این جنگنده ها در پایان سال 2018 انجام شد و این جنگنده‌ها از سال 2020 ارسال می گردند. قرار است این جنگنده‌ها جایگزین جنگنده های میگ -21 ساخت روسیه و جی-7 ساخت چین شوند. ارتش مصر با توجه به توانمندی بالای جنگنده سوخو -35 که جنگنده ای تک کابینه و دو موتوره، چند منظوره با قابلیت مانور بالا است خواهان به خدمت گرفتن آن است. در حالی که آمریکا در چارچوب سیطره بر بازار بین المللی تسلیحات و بیرون راندن روسیه از این بازار پرسود به بهانه های مختلف خواهان نخریدن تسلیحات روسی از جانب متحدان و شرکای خود است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала