اسد: امریکا بخاطر سرقت نفت سوریه باید غرامت بپردازد

© AFP 2023 / Atta Kenareاسد: امریکا بخاطر سرقت نفت سوریه باید غرامت بپردازد
اسد: امریکا بخاطر سرقت نفت سوریه باید غرامت بپردازد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس جمهور کشور سوریه در رابطه با سرقت نفت سوریه خواهان غرامت از ایالات متحده شد.

به گزارش اسپوتنیک، بشار اسد، رئیس جمهور، در گفتگو با رسانه‌ها افزوده است که وی علیه امریکا در سازمان ملل بخاطر سرقت نفت سوریه شکایت خواهد کرد. تا که آنها بخاطر سرقت نفت به سوریه غرامت بپردازند.
اسد افزود:«من، شما و بسیاری از مردم جهان می دانیم که سازمان ملل وجود ندارد، زیرا هیچ قانونی بین المللی وجود ندارد. همه شکایات ارائه شده به سازمان ملل کنار مانده شده، چون این یک کشور نیمه دولتی است که توسط باندها بر اساس اصول کنترول می شود».
گفتنیست که حدود 90 در صد از تولیدات نفت سوریه در ساحل شرقی رود فرات متمرکز شده است. این مناطق قبلاً منبع اصلی درآمد برای تروریست های داعش (گروه تروریستی ممنوع در فدراسیون روسیه) بود. اکنون این مناطق عمدتاً توسط نیروهای کرد (نیرو های دموکراتیک سوریه - (SDFکنترل می شود. پیش از این، رات هافمن سخنگوی پنتاگون اطمینان داد که سود حاصل از نفت سوریه به نیروهای کرد دموکراتیک سوریه (SDF) می رسد و نه ایالات متحده.
پیش از این نیز رئیس‌جمهوری امریکا در صحبت با خبرنگاران در کاخ سفید ضمن تاکید بر تمایلش به بازگشت سربازان امریکایی از سوریه به خاک کشورش گفته بود: من نفت را دوست دارم ، ما باید از نفت حفاظت کنیم و افزود: باید مرزهای ترکیه و سوریه را کسانی غیر از سربازان امریکایی تحت کنترل بگیرند، ما چاه‌های نفت را امن کردیم، من نفت را دوست دارم، ما با کردها همکاری می‌کنیم.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала