پرداخت 4 میلیارد دالری آمریکا به روسیه برای پرواز توسط سفینه سایوز

© Photo / NASAМеждународная космическая станция
Международная космическая станция - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ایالات متحده برای پرواز به فضا توسط سفینه سایوز، تقریباً 4 میلیارد دالر به روسیه پرداخت کرد.

به گزارش اسپوتنیک، ایالات متحده تقریباً 4 میلیارد دالر برای تحویل فضانوردان خود به ISS در فضاپیمای روسی سایوز خرج کرد.

این خبر توسط پل مارتین، بازرس کل سازمان فضایی آمریکا (ناسا)، در وب سایت رسمی این آژانس در تاریخ 14 نوامبر منتشر شده است.

در گزارش آمده است: "از جولای سال 2019، ناسا برای 70 جا در سایوز 3.9 میلیارد دالر برای فرستادن فضانوردان آمریکایی به ایستگاه و بازگشت به زمین  پرداخت کرده است".

در این گزارش همچنین آمده است که ایالات متحده ، به احتمال زیاد، از بهار سال 2020، باید تعداد فضانوردان موجود در ایستگاه فضایی بین‌المللی  را از سه نفر به یک نفر کاهش دهد.

سفینه فضایی وزارت دفاع روسیه با موفقیت در مدار زمین قرار گرفت - اسپوتنیک افغانستان
سفینه فضایی وزارت دفاع روسیه با موفقیت در مدار زمین قرار گرفت

در مورد این وضعیت توضیح داده شده است که پرواز با سفینه سایوز به دلیل تاخیر در آماده سازی سیستم های فضایی Boeing و SpaceX، صورت گرفته است    

طبق گفته ناسا ، طی 20 سال از موجودیت ایستگاه فضایی بین‌المللی ، 85 پرواز سرنشیندار سفینه سایوز روسی و شاتل آمریکا انجام شد و طی این مدت 239 فضانورد و کیهان شناسی از ایستگاه بازدید کردند.

پیش ازاین خبر داده شد که، آمریکا استفاده از سفینه روسی سایوز برای فرستادن فضانوردان خود به ایستگاه فضایی و بازگشت آنان به زمین را تا آپریل 2020 ادامه خواهد داد تا در صورت تأخیر در پرتاب و پروازهای منظم سفینه‌های جدید آمریکایی، حضور آنان در این مجتمع مداری تعطیل نشود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала