هشدار کوریای شمالی به امریکا و کوریای جنوبی

© REUTERS / Toru Hanaiهشدار کوریای شمالی به امریکا و کوریای جنوبی
هشدار کوریای شمالی به امریکا و کوریای جنوبی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
کوریای شمالی به امریکا و کوریای جنوبی هشدار داد که ادامه رزمایش های مشترک دو کشور می تواند فضای دیپلماسی را محدودتر و حل و فصل مسایل را دشوارتر کند.

به گزارش اسپوتنیک، «کی سی ان ای» خبرگزاری کوریای شمالی روز شنبه در مطلبی تاکید کرد اگر امریکا بخواهد به برنامه های خود برای برگزاری چنین رزمایش هایی ادامه دهد، تهدیدی بزرگتر را متوجه واشنگتن خواهد کرد.

این مطلب پس از آن منتشر می شود که امریکا و کوریای جنوبی اعلام کردند در پایان ماه جاری میلادی یک رزمایش مشترک البته با دامنه ای کوچکتر از تمرینات سال قبل در همین دوره برگزار می کنند.

کوریای شمالی تاکید کرده است امریکا و کوریای جنوبی باید بار دیگر تصمیمی قاطع برای توقف رزمایش های مشترک بگیرند و دست از چنین تحرکاتی بردارند.

همزمان وزارت خارجه چین در بیانیه ای از همه طرف های مرتبط با شبه جزیره کوریا دعوت کرده است خویشتنداری نشان داده و کاری نکنند که شرایط را بدتر می کند.

چین از این کشورها دعوت کرده است به گفت و گو برای حل اختلافات روی آورند و افزوده است همه مشکلات در شبه جزیره کره را می توان با گفت و گو حل و فصل کرد و عاری سازی منطقه از تسلیحات اتمی را محقق ساخت.

 روزنامه طرفدار کوریای شمالی که در جاپان منتشر می گردد، نیز در تازه ترین مطلب خود خاطر نشان کرده است اگر دیدار دیگری تا پایان سال میان کیم جونگ اون رهبر کوریای شمالی و دونالد ترامپ رییس جمهوری امریکا صورت نگیرد، فرصت های گفت و گوی دو کشور از بین خواهد رفت.

این روزنامه هشدار داده است امریکا قرار بوده طبق فرصتی که کوریای شمالی به این کشور داده است تا پایان سال جاری میلادی با پیشنهادهایی تازه و کارامد وارد گفت و گو با پیونگ یانگ شود.

نشریه می افزاید کوریای شمالی با صبوری و آرامش در انتظار تصمیم شجاعانه واشنگتن برای برگزاری دور تازه ای از گفت و گوها میان دو کشور تا قبل از پایان سال 2019 میلادی است زیرا بعد از آن دیگر فرصتی باقی نخواهد بود.

این روزنامه تاکید کرد کوریای شمالی در روز دوم اکتبر یک موشک زیردریایی بالستیک پرتاب کرد و به امریکا فرصت داد تا راه گفت و گو و یا مقابله را انتخاب کند نشریه اضافه کرده است موشک فوق قوی کوریای شمالی می تواند پایگاه نظامی امریکا در پیونگ تاک در ولایت گیونگی کوریای جنوبی را هدف قرار دهد.

این هشدارها در حالی صادر می شود که جنرال مارک مایلی رییس ستاد کل ارتش آمریکا روز چهارشنبه وارد کوریای جنوبی شد و با مقام های این کشور درباره وضعیت شبه جزیره کوریا، بن بست در گفت و گوهای امریکا و کوریای شمالی و هزینه استقرار نظامیان امریکایی در شبه جزیره کوریا گفت و گو کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала