تظاهرات در ایران علیه افزایش قیمت نفت، 43 نفر بازداشت شدند

© AP Photo / Ebrahim Norooziتظاهرات در ایران علیه افزایش قیمت نفت، 43 نفر بازداشت شدند
تظاهرات در ایران علیه افزایش قیمت نفت، 43 نفر بازداشت شدند  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
در شهر یزد ایران در اعتراض به افزایش قیمت نفت تظاهرات برگزار شد که در پی از آن 40 نفر بازداشت شدند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا، پولیس شهر یزد ایران می‌گوید که در 40 نفر در اعتراض به دلیل افزایش نفت در این شهر بازداشت شدند.

پولیس این شهر می‌گوید که افراد بازداشت شده متهم به ارتکاب اقدامات خرابکاری و همچنان حمله به نیروهای پولیس استند که بیشتر آنها ساکنان این شهر می‌باشند.

واکنش رهبر ایران به اتفاقات اخیر در ایران

رهبر ایران سید علی خامنه‌ای در رابطه با مدیریت مصرف سوخت و افزایش قیمت بنزین در درس خارج از فقه یکشنبه خود گفت: «قبل از اینکه بحث را شروع بکنیم، من عرض بکنم که در این یکی دو روز خب یک حوادثی به دنبال مصوبه‌ی سران کشور، سران قوا اتفاق افتاد؛ دیروز، دیشب، پریشب، در برخی از شهر‌های کشور، و متأسفانه مشکلاتی هم درست شد، تعدادی جان باختند و مراکزی تخریب شد، از این کار‌ها هم شد در این یکی دو روزه. چند نکته را باید توجه داشت؛ اولاً وقتی یک چیزی مصوبه‌ی سران کشور هست، آدم باید با چشم خوشبینی به او نگاه کند، بنده در این قضیه سررشته ندارم یعنی تخصص این کار را ندارم، گفتم هم به آقایان؛ گفتم من، چون نظرات کارشناس‌ها هم در این قضیه‌ی بنزین مختلف است، بعضی‌ها آن را لازم و واجب میدانند بعضی‌ها مضر میدانند، بنابراین من هم که صاحبنظر نیستم در این قضایا؛ گفتم من صاحبنظر نیستم لکن اگر سران سه قوه تصمیم بگیرند من حمایت می‌کنم. من این را گفتم، حمایت هم می‌کنم. سران قوایند، نشستند با پشتوانه‌ی کارشناسی یک تصمیمی برای کشور گرفتند، باید عمل بشود به آن تصمیم».

در چندین شهر ایران در اعتراض به افزایش قیمت نفت تظاهرات برگزار شد. گفته می‌شود یک نفر در سیرجان جان خود را از دست داده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала