ترامپ از نتانیاهو "دلسرد" شد

© REUTERS / Kobi Gideon/Courtesy of Government Press Officeترامپ از نتانیاهو "دلسرد" شد
ترامپ از نتانیاهو دلسرد شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
کاخ سفید از نامیدی رئیس‌جمهور امریکا از عملکرد سیاسی نخست‌‎وزیر اسرائیل خبر داده می‌‌گوید ترامپ از نتانیاهو فاصله گرفته است.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از پورتال اسرائیلی Ynet ، منابعی در کاخ سفید، فاصله گرفتن دونالد ترامپ با نخست وزیر اسرائیل ، بنیامین نتانیاهو را ضروری می دانند. این منابع  دلیل این امر را بحران سیاسی در اسرائیل دانسته اند که مانع رونمایی واشنگتن از"معامله قرن" شده است.

این منابع آگاه درون کاخ سفید گفتند رئیس جمهور که مدعی رویای پایان دادن به مناقشه میان اسرائیل و فلسطینیان است، آشکارا از احساس نامیدی خود نسبت به نخست وزیر اسرائیل سخن گفته است.

سپاسگزاری نتانیاهو از تصمیم ترامپ در مورد بلندی‌های جولان - اسپوتنیک افغانستان
سپاسگزاری نتانیاهو از تصمیم ترامپ در مورد بلندی‌های جولان

یکی از منابع آگاه کاخ سفید با اشاره به ناکامی نتانیاهو برای پیروزی قاطع در انتخابات ۹ اپریل گفت رئیس جمهور افراد بازنده را دوست ندارد. 

رکس تیلرسون، وزیر خارجه سابق امریکا نیز دو ماه پیش در مراسمی در دانشگاه هاروارد گفت نخست وزیر اسرائیل با دادن اطلاعات غلط به ترامپ درحال بازی دادن او است. تیلرسون افزود: ارتباط با نتانیاهو بهتر است که همیشه با نوعی بدبینی همراه باشد. این واقعا آزار دهنده است که متحدی تا این حد نزدیک و مهم برای ما، اینگونه در قبال ما اقدام کند.

دونالد ترامپ از زمان به قدرت رسیدن در جنوری 2017 در اقداماتی حمایتگرانه از نتانیاهو، به طور غیرقانونی بیت المقدس را به عنوان پایتخت اسرائیل و حاکمیت تل‌آویو را بر بلندی‌های جولان را به رسمیت شناخت. این اقدامات وی با محکومیت گسترده بین المللی مواجه شد.

پس از شکست نتانیاهو در تشکیل کابینه، بنی گانتز مسئول تشکیل کابینه شده است. در انتخابات اخیر پارلمان اسرائیل حزب آبی و سفید به هدایت بنی گانتس توانست در انتخابات کنست 33 کرسی بدست بیاورد. حزب لیکود به رهبری نتانیاهو نیز 32 کرسی بدست آورد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала