رسانه: ارتش انگلیس جنایات جنگی خود را در افغانستان و عراق پنهان می کند

© REUTERS / Oleg Popov رسانه: ارتش انگلیس جنایات جنگی خود را در افغانستان و عراق پنهان می کند
 رسانه: ارتش انگلیس جنایات جنگی خود را در افغانستان و عراق  پنهان می کند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ساندی تایمز، بازرسان انگلیسی، دولت و نیروهای مسلح این کشور را به مخفی‌کاری درباره کشتار کودکان و غیرنظامیان به دست سربازان این کشور در افغانستان و عراق متهم کردند.

بر اساس این گزارش، تحقیقاتی بر پایه گفتگو با یازده بازرس انگلیسی نشان می ‌دهد که آن‌ها شواهدی در اختیار دارند که جنایات جنگی نیروهای نظامی این کشور را ثابت می‌کند. برخی از مقامات این کشور نیز تأکید می‌کنند که نظامیان باید پای میز محاکمه کشانده شوند.

بازرسان انگلیسی اذعان کرده‌اند که چگونه موانعی بر سر آن‌ها به‌منظور محاکمه سربازان متهم به وجود آمده است.  

یکی از بازرسان این تیم اما گفته است که وزارت دفاع عزمی برای تحت پیگرد قرار دادن سربازان ندارد، مگر اینکه کاملاً ضروری باشد.

ترامپ مجبور شد محل اقامت دائم خود را تغییر دهد - اسپوتنیک افغانستان
ترامپ افسران امریکایی محکوم به جنایات جنگی در افغانستان را عفو کرد

در یکی از این پرونده‌ها که تیم بازرسان آنرا بررسی کرده، درباره یک سرباز انگلیسی در سال 2003 است که در حال گشت زنی در بصره به یک پلیس عراقی شلیک کرد که موجب کشته شدن وی شد اما دادستان‌های ارتش انگلیس هیچ ‌کسی را از این بابت محاکمه نکردند.

این در حالی است که وزارت دفاع انگلیس مدعی است عملیات ارتش مطابق قانون است و اتهامات ارجاع شده موردبررسی قرار خواهد گرفت.

شایان ذکر است که نیروهای نظامی انگلیس در طول جنگ در عراق از سال‌های (2003-2011) که دومین کشور از لحاظ تعداد نظامیان بعد از ایالات متحده است، در مجموع 45 هزار نفر نظامیان این کشور در جنگ اشتراک ورزیدند. در عراق در مجموع 179 سرباز بریتانیایی در نتیجه درگیری ها کشته شدند. نیروهای مسلح انگلیس از سال های (2002-2015)، همچنین در طول جنگ در افغانستان 456 سرباز کشته داده است.   

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала