کشتی کوریای جنوبی بدست حوثی ها افتاد

© AFP 2023 / Mohammed Huwaisکشتی کوریای جنوبی بدست حوثی ها افتاد
کشتی کوریای جنوبی بدست حوثی ها افتاد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت امور خارجه کوریای جنوبی تائید کرده است که دو شهروند و کشتی این کشور بدست حوثی‌ها افتاده است.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از "رینهاپ" وزارت امور خارجه کوریای جنوبی در بیانیه‌ای گفته است دو کشتی و یک قایق این کشور که حامل دو شهروند کوریای جنوبی و 14 خدمه دیگر بودند، توسط حوثی‌ها در نزدیکی جزیره کمران متوقف شده و به بندری در حدیده انتقال یافته‌اند.

پیش از این، ترکی المالکی، نماینده رسمی ائتلاف به رهبری عربستان سعودی، گفته بود که شورشیان حوثی (جنبش انصار الله) شامگاه یکشنبه کشت های کوریای جنوبی رادر سواحل جنوبی دریای سرخ در جزیره "کمران"  ضبط کرد. وی شمار اسیران را مشخص نکرد.

جزیره کمران بزرگ‌ترین جزیره یمن در دریای سرخ است.

به گفته سئول کشتی ها و خدمه به بندری در حدیده منتقل شده‌اند و «همگی در سلامت هستند».

دزدان دریایی 6 روس را در آبهای بنین ربودند - اسپوتنیک افغانستان
دزدان دریایی 6 روس را در آبهای "بنین" ربودند

سئول گفته این کشتی ها در تاریخ 17 نوامبر از عربستان راهی سومالی بودند؛ یکی از این کشتی هامتعلق به شرکت وونگ‌جین هستند. کشتی دومی دیگر متعلق به عربستان و در اختیار یک شرکت اماراتی بود.

وزارت خارجه کوریای جنوبی گفته مقام‌های این کشور نخست از طریق پیامی که یکی از کوریایی ها از طریق شبکه‌های اجتماعی فرستاده بود از واقعه خبردار شده‌اند.

سئول همچنین گفته یک کشتی جنگی این کشور که برای مقابله با دزدان دریایی در اطراف سومالی حضور دارد برای اقدامات امداد و نجات به منطقه اعزام شده‌ و از «ایالات متحده، عربستان سعودی و دیگر کشورها خواسته تا در تلاش‌ها برای نجات همکاری کنند».

ائتلاف نظامی به رهبری عربستان سعودی از ماه مارچ سال 2015 در حمایت از دولت یمن که جامعه بین المللی آنرا به رسمیت می شناسد وارد جنگ با حوثی ها شد. شورشیان حوثی از سال 2014 مناطق گسترده ای از خاک یمن از جمله صنعا، پایتخت را تصرف کرده و دولت مجبور شد به نواحی جنوبی کشور عقب نشینی کند.

در جریان نبردهای یک سال اخیر حوثی های یمن بخش وسیعی از مناطق ساحلی را از دست داده ولی هنوز حدیده، بزرگترین بندر تجاری یمن را در کنترل دارند که پایگاه نیروی دریایی این گروه است.

در گذشته نیز نیروهای حوثی در آبهای همجوار با سواحل یمن به کشتی ها حمله کرده اند. گذرگاه دریایی باب المندب در دهانه جنوبی دریای سرخ یکی از مسیرهای مهم تردد نفتکش ها در جهان است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала