ساخت داروی ضد ایسکمی و اسکیزوفرنی در روسیه

© Fotolia / Alvaro German Vilela ساخت داروی ضد ایسکمی و اسکیزوفرنی در روسیه
 ساخت داروی ضد ایسکمی و اسکیزوفرنی در روسیه - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دانشمندان دانشگاه سیبری در روسیه موفق به ساخت داروی های شده اند که ضد بیماری های ایسکمی و اسکیزوفرنی عمل می‌کند.

به گزارش اسپوتنیک، دانشمندان انستیتوت  سیتولوژی و ژنتیک  در سیبری روسیه توانسته اند مجموعه ای از داروهای منحصر به فرد را برای درمان ایسکمی ، سکته مغزی و اختلالات شدید روانی ایجاد کنند.

گزارش داده شده است که داروی جدید، به ویژه برای درمان ایسکمی اندام های تحتانی و سکته مغزی مورد استفاده قرار می‌گیرد، نه تنها باعث رقیق شدن رگ های خونی می شود بلکه می تواند مولکول های فعال را به بافت آسیب دیده برساند.

به گفته ماکسیم کورولیوف، معاون رئیس پزشکی در انستیتوت سیتولوژی و ژنتیک سیبری آکادمی علوم روسیه ، داروی جدیدی که می تواند به طور موثر بیماری های نامبرده را درمان کند، اکنون در مرحله اولیه مطالعات کلینیکی قرار دارد.

به گفته این متخصص روسی،  دارو قبلاً تأثیرات بیولوژیکی خود را نشان داده است و شریان ها را بسیار به آسانی باز نموده است. متخصص می‌گوید: "این امر باعث احیای جریان خون بیمار شده، کمبود اکسیژن در بافت ها را برطرف نموده و تغذیه آنها را احیا می کند."

یک داروی دیگر ساخت متخصصان سیبری برای درمان اسکیزوفرنی و سندروم جنون افسردگی و دیگر اختلالات روانی در نظر گرفته شده است.  دارودر ال حاضر مراحل  آزمایشات کلینیکی را سپری می کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала