عمران خان به رهایی استادان خارجی از قید طالبان واکنش نشان داد

© AP Photo / Alexei Druzhininعمران خان به رهایی استادان خارجی ازبند طالبان واکنش نشان داد
عمران خان به رهایی استادان خارجی ازبند طالبان واکنش نشان داد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نخست وزیر پاکستان با استقبال از آزادی دو گروگان امریکایی و استرالیایی در افغانستان گفت: اسلام آباد نقش تسهیل کننده در این زمینه ایفا کرده است.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از رسانه های خبری پاکستان، «عمران خان»  نخست وزیر پاکستان روز گذشته در پیام توییتری خود نوشت: پاکستان از اقدام تمامی طرف ها در جهت آزادی این دو گروگان قدردانی می کند.

وی تاکید کرد: ما به عنوان عضوی از جامعه بین الملل به نقش خود برای کمک به برقراری صلح در افغانستان و پایان دادن به رنج و آلام مردم این کشور ادامه خواهیم داد.

نخست وزیر پاکستان با تاکید بر تعهد این کشور برای تسهیل در روند صلح افغانستان، ابراز امیدواری کرد که پیشرفت انجام شده باعث تقویت اعتماد میان تمامی طرف ها برای احیای مجدد روند صلح شود.

عمران خان: تلاش می کنم طالبان را به مذاکره با دولت افغانستان راضی کنم - اسپوتنیک افغانستان
عمران خان: تلاش می کنم طالبان را به مذاکره با دولت افغانستان راضی کنم

دو استاد دانشگاه امریکایی کابل که از بیش از سه سال اسیر بودند، توسط طالبان آزاد شدند.

«کوین کینگ» امریکایی و «تیموتی ویکس» استرالیایی، بعد از انتقال یافتن به ولایت زابل، در ولسوالی نوبهار به امریکایی‌ها تحویل داده شدند.

«ذبیح‌الله مجاهد» سخنگوی طالبان تأیید کرد که سه عضو آزادشده این گروه نیز به دوحه پایتخت قطر منتقل شده‌اند. این سه نفر «انس حقانی، عبدالرشید و حاجی مالی‌خان» نام دارند.

در اعلامیه‌ای که گروه طالبان پس از رهایی این زندانیان منتشر کرد، ابراز امیدواری شده است که تبادلۀ زندانیان "گامی به جلو در راستای اعتمادسازی و تقویت حسن نیت برای کمک به روند مصالحه" باشد.

هفته گذشته «اشرف غنی» رئیس جمهوری افغانستان موضوع تبادل اسرا را پذیرفت و گفت که اتخاذ این تصمیم دشوار به عنوان شرطی برای آغاز مذاکرات غیررسمی میان دولت و طالبان ضروری بوده است.

کوین کینگ و تیموتی ویکس اساتید دانشگاه امریکایی افغانستان در سال 2016 توسط اعضای شبکه حقانی ربوده شده بودند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала