دست‌داشتن "کلاه سفیدها" در جمع‌آوری اجباری اعضای بدن باشندگان سوریه

© AFP 2023 / Msallam Abdalbasetدست‌داشتن "کلاه سفیدها" در جمع‌آوری اجباری اعضای بدن باشندگان سوریه
دست‌داشتن کلاه سفیدها در جمع‌آوری اجباری اعضای بدن باشندگان سوریه - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
براساس نتیجه تحقیقات درمورد فعالیت سازمان "کلاه سفیدها" در سوریه، این سازمان به دست داشتن در جمع‌آوری اجباری اعضای بدن مردم در سوریه، متهم شده است.

به گزارش اسپوتنیک، ماکسیم گریگوریف، مدیر سازمان غیردولتی روسیه "بنیاد تحقیقاتی مشکلات دیموکراسی" با نشر تحقیقات "کلاه سفیدها": همدستان تروریست‌ها و منابع اطلاعات نادرست" در کنفرانس خبری در وزارت خارجه روسیه گفت که این سازمان در جمع‌آوری اجباری اعضای بدن انسان‌ها در مناطق تحت کنترول تروریست‌ها دست داشته اند.

وی گفت: "آنها عنصر کلیدی این سیستم غیرقانونی جمع‌آوری اعضای بدن انسان‌ها بودند. ما درمورد آنچه جریان داشت، از خود افرادی که مصاحبه نمودیم، دانستیم. این برای ما یک موضوع ناخوشایند غیرمترقبه بود".

کشته شدن بنیانگذار سازمان «کلاه سفیدها» در استانبول   - اسپوتنیک افغانستان
کشته شدن بنیانگذار سازمان «کلاه سفیدها» در استانبول

به گفته وی، محققان این اطلاعات را در جریان مصاحبه با باشندگان آن مناطق سوریه که در آن "کلاه سفیدها" فعالیت بیشتر داشتند، بدست آورده اند. گریگوریف و همکارانش بیش از ۱۰۰ مصاحبه از باشندگان حلب، دمشق، دوما، دیرالزور، سقبا، بیش از ۴۰ کارمند سازمان "کلاه سفیدها"، و همچنان از ۲۰ جنگجوی گروه‌های مسلح، مصاحبه گرفته اند.

براساس اظهارات شاهدان عینی، مراکز "کلاه سفیدها" در نخست برای ارایه خدمات صحی استفاده می‌شد اما نزدیکان این افراد، اجساد آنها را بدون اعضای بدن بدست می‌آوردند. گریگوریف گفت که این وقتی معلوم می‌شد که اجساد را دقیق بررسی و وزن می‌کردند. وی گفت: "ما حتی تصورش را نمی‌کردیم".

گریگوریف خاطر نشان ساخت که اکثریت رسانه‌ها مبنی بر مرگ مشکوک جیمس له میزیوره، بنیانگذار "کلاه سفیدها" گزارش داده اند که و در اواخر دهه ۱۹۹۰ در اوج فعالیت غیرقانونی فروش اعضای بدن انسان‌ها در کوزوو به سر می‌برد. گریگوریف گفت: "در جایی او به سر می‌برد، سیستم جمع‌آوری غیرقانونی اعضای بدن باشندگان صربستان فعالیت داشت. گروه‌های مرتبط با کوزوو مصروف این کار بودند و دقیقا همین سیستم به سوریه منتقل شد و آنرا "کلاه سفیدها" عملی می‌کنند".

سازمان کلاه سفیدها در سال ۲۰۱۴ در سوریه ایجاد شد. این سازمان پس از نشر تصاویر و ویدیوهایی از خسارات و قربانی‌هایی که گویا در نتیجه حملات حکومت سوریه و متحدانش هدف قرار گرفته اند، در انترنت مشهور شد. این سازمان بارها به نشر تصاویر و ویدیوهای جعلی و دست‌کاری‌شده، متهم شده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала