شرط واشنگتن برای کمک به بازسازی سوریه

© Sputnik / Mikhail Voskresenskiy /  مراجعه به بانک تصاویر اعلام تعداد ایرانیان کشته شده در حملات تلافی‌جویانه اسرائیل در سوریه
اعلام تعداد ایرانیان کشته شده در حملات تلافی‌جویانه اسرائیل در سوریه - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ایالات متحده اعلام کرد: امریکا تا زمانی که یک روند سیاسی معتبر در مناطق تحت کنترل دمشق روی‌کار نشود، هیچگونه کمکی برای بازسازی پس از جنگ این مناطق انجام نخواهد داد.

به گزارش اسپوتنیک، جیمز جفری، نماینده ویژه ایالات متحده امریکا در شورای امنیت سازمان ملل ضمن ابراز این مطلب گفت: هرگونه تلاش برای کمک به بازسازی سوریه تا هنوز "زودرس" خواهد بود.

 جفری مطمئن است که برای پیش‌برد ایده های مقامات سوریه در جهت حل اوضاع این‌کشور، باید فشارهای دیپلماتیک و اقتصادی امریکا بالای آنها حفظ شود.

نماینده ویژه ایالات متحده در شورای امنیت سازمان ملل گفته است، ما معتقدیم که این موضع با نظریات بسیاری از شرکای اروپایی و خاورمیانه ما مطابقت دارد وما برای حفظ فشارها، از نزدیک با آنها همکاری خواهیم کرد.

اسد: امریکا از داعش علیه ارتش سوریه کار می‌گرفت - اسپوتنیک افغانستان
اسد: امریکا از داعش علیه ارتش سوریه کار می‌گرفت

این در حالیست که دیمیتری پلیانسکی، معاون اول نماینده روسیه در سازمان ملل، به نوبه خود ازاینکه جانب امریکایی تا "هنوز آمادگی برای کنار گذاشتن کلیشه ها"  و پیوستن به روند بازسازی سوریه را ندارد، ابراز تأسف نموده است.

 در ماه سپتامبر، واسیلی نبنزیا - نماینده دائم روسیه در سازمان ملل، ابراز داشت که کشورهای غربی همیشه بهانه هایی را برای امتناع از مشارکت در احیای زیرساخت های سوریه می یابند.

گفتنیست که، وزارت خارجه روسیه اخیرا اقدامات اخیر امریکا را در سوریه، از جمله اعزام نیروی نظامی برای تسخیر منابع نفتی شمال این کشوررا «مخرب و متناقض» با تلاش‌ها جهت پایان دادن به بحران سوریه دانست.

«اُلِگ سیرومولوتوف» معاون وزیر خارجه روسیه در مصاحبه با رسانه های روسیه گفت علی‌رغم اینکه امریکایی به شکل غیرقانونی در سوریه هستند اما مسکو باز هم خطوط ارتباطی با واشنگتن درخصوص سوریه را باز نگاه داشته است.

سیرومولوتوف با بیان اینکه ارتباط مسکو با واشنگتن و دیگر طرف‌ها جهت دستیابی به ثبات پایدار در سوریه و شکست کامل تروریسم است، توضیح داد:‌ »یک سوال وجود دارد، آیا شرکای غربی برای چنین همکاری آماده هستند؟ اقدامات مخرب و متناقض امریکا در سوریه، که یک بار از آن خارج می‌شوند و دوباره به بهانه مراقب از چاه‌های نفت در برابر داعش به آن باز می‌گردند، کمکی به حل بحران نمی‌کند».

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала