آیا نوشیدن قهوه و شراب بر عملکرد قلب تأثیر گذار است؟

© Depositphotos.com / ArturVerkhovetskiyПожилая пара пьет вино на брудершафт
Пожилая пара пьет вино на брудершафт  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دانشمندان معتقد اند که قهوه تهدیدی برای قلب نیست و در صورت مصرف دوامدا باعث بلند رفتن فشار خون نمی‌شود.

به گزارش اسپوتنیک، متخصصان دانشگاهی در آلمان در طی یک تحقیق نتیجه‌گیری نموده اند که مصرف مرتب قهوه هیچگونه تأثیر مخرب بالای قلب نداشته و همچنین باعث افزایش فشار خون را نمی‌شود.

نتایج این مطالعه در مجله Focus به نشر رسیده است.

علاوه براین قهوه یکی از بزرگ‌ترین منابع آنتی اکسیدان‌ها در رژیم غذایی مدرن محسوب می‌شود. محتوای آنتی اکسیدانی قهوه بسیار زیاد است و همین موضوع نیز باعث مفید بودن این ماده است.  

علاوه بر این ، کافئین می تواند خطر ابتلا به سرطان ، زوال عقل و دیابت را کاهش دهد. به گفته دانشمندان هر فرد می‌تواند تا چهار پیاله قهوه در روز مصرف کند. 

قهوه چگونه با افسردگی مبارزه میکند؟ - اسپوتنیک افغانستان
کشف ارتباط قهوه و سرطان ریه

دانشمندان دانشگاه آلمان، همچنین افسانه ها و تخیلات در خصوص فواید مصرف  شراب سرخ (واین) را رد نموده می‌گویند: حتا استفاده بسیار ناچیز شراب نیز می تواند باعث اختلال در کار قلب و آریتمی شود.

 متخصصان به بیماران قلب توصیه می‌کند تا تمرینات ورزشی را به گونه دوامدار انجام دهند، زیرا این امر باعث تقویت عضلات قلب و شریان ها می‌شود.

به گفته دانشمندان، آنتی اکسیدان های موجود در قهوه با روند های التهابی در بدن انسان مبارزه کرده رادیکال های آزاد بوجود آمده در بدن انسان را در روند متابولیسم و سوخت و ساز خنثی می کنند.  

پژوهشگران اخیرا اظهار کرده‌اند مصرف یک پیاله  قهوه در روز می‌تواند علاوه بر رفع خستگی به کاهش خطر ابتلا به سرطان کبد نیز کمک کند. دانه قهوه حاوی "پلی فنل"(polyphenol) است که ممکن است از تقسیم سلول‌های سرطانی جلوگیری کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала