ترامپ استعفای پومپئو را می پذیرد

© AP Photo / Pablo Martinez Monsivaisترامپ استعفای پومپئو را می پذیرد
ترامپ استعفای پومپئو را می پذیرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس جمهور امریکا تصمیم دارد پومپئو وزیر خارجه امریکا را به کانزاس بفرستد.

به گزارش اسپوتنیک، دونالد ترامپ رئیس جمهور امریکا، تایید می کند که مایک پومپئو وزیر امور خارجه این کشور تصمیم دارد از سمت اش استعفا دهد، کاخ سفید اعلام کرده است اگر پومپئو تمایل به حضور در انتخابات مجلس سنا را در سال 2020 از کانزاس داشته باشد، از این طرح حمایت خواهد کرد.

 پمپئو قصد خروج از کابینه ترامپ را دارد - اسپوتنیک افغانستان
پمپئو قصد خروج از کابینه ترامپ را دارد

این بیانیه ترامپ تأیید رسمی شایعات پیرامون استعفای احتمالی وزیر امور خارجه است، رئیس جمهور امریکا بدین باور است که مپئو در کانزاس پیروز خواهد شد.

تا کنون خود مایک پومپئو وزیر خارجه امریکا در این باره چیزی نگفته است. هر چند که او بارها به کانزاس رفته و با رسانه هیا محلی مصاحبه کرده است.

کانزاس در طول دهه ها گذشته، بنام تعیین کننده رئیس جمهور مشهور است، حالا اوضاع در آنجا نیز تغییر کرده است، در سال 2018 یک دموکرات فرماندار این ایالت شد، هر چند که ترامپ می خواهد دوباره کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری در سال 2020 باشد، پیروزی در کانزاس برای نگه داشتن بیشتر جممهوریخواهان در مجلس سنا کنگره امریکا بسیار مهم است.

  ترامپ جایگزین مدیر امنیت ملی امریکا را معرفی کرد - اسپوتنیک افغانستان
ترامپ جایگزین مدیر امنیت ملی امریکا را معرفی کرد

رسانه های امریکایی می گوید، که شخص پومپئو عجله ندارد که کرسی وزارت خارجه را ترک کند، ولی تصمیم نهایی در ماه جون سال آینده گرفته خواهد شد، این همه بسته گی دارد به شخص رئیس جمهور، یک منبع بلند پایه جمهوریخواه که نخواست نامی از او گرفته شود، گفت: " اگر ترامپ چنین تصمیمی بگیرد ، وی پومپئو را به کانزاس می فرستد".

مایک پومپئو 55 ساله که از حزب محافظه کار «جنبش اعتراضی چای» است، در سال 2011 از ایالت کانزاس به عنوان نماینده جمهوریخواه در مجلس نمایندگان انتخاب شد، او از سوی دونالد ترامپ در 2017، به سمت مدیر سازمان اطلاعات مرکزی « سی آی ای» تعیین شد، پس از استعفای رکس تیلرسون در ماه مارچ سال روان، پومپئو رهبری وزارت امور خارجه آمریكا را برعهده گرفت.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала