ساخت پایگاه در مهتاب توسط روسیه

© Photo / Illustration by RIA Novosti. Depositphotos, NASA ساخت پایگاه در مهتاب توسط روسیه
 
ساخت پایگاه در مهتاب توسط روسیه
 - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
پایگاه علمی روسیه در قطب جنوب کره مهتاب ساخته خواهد که در آن روبات ها کار خواهند کرد.

به گزارش اسپوتنیک، الکساندر بلوشینکو، مدیر اجرایی شرکت دولتی روس کاسموس اعلام کرد: «روسیه کار فعال را برای ساخت پایگاه در ماه آغاز کرده و حالا تصمیم اتخاذ شده که مکان مشخص را برای ساخت این پایگاه و تجهیزاتی که باید آنجا منتقل شود، معین کند.

الکساندر بلوشینکو می گوید: "منطقه در قطب جنوب ماه از نظر توپوگرافی و شرایط لازم مطلوب است، نور کافی برای پنل باتری ها آفتابی وجود دارد که می تواند به عنوان سوخت، مواد اولیه و به عنوان یک ماده علمی برای مطالعه تکامل جهان استفاده شود".

پایگاه در مهتاب برای نصب تجهیزات علمی راه اندازی می شود که در کار آن از روبات ها استفاده خواهد شد.

 انرژی توسط مدل های هسته ای که روس‌اتم به عنوان بخشی از برنامه انرژی فضایی آنرا خواهد ساخت، تأمین می شود.

وی همچنین افزود: " در این پایگاه قرار است تجهیزات لازم برای مطالعه فضای دور و تلسکوپ های ویژه برای ردیابی شهاب سنگها و ستاره های دنباله دار که بیم  برخورد ها با زمین وجود دارد جابجا گردد".

کره ماه - اسپوتنیک افغانستان
تلاش روسیه برای ایجاد پایگاه در کره مهتاب

با این حال ساخت پایگاه به روی ماه در آینده نزدیک امکان پذیر نیست. پیش بینی می شود که این پایگاه پس از پایان برنامه فعلی فضای، بعد از سال 2025 عملی شود.

پیش از این روس کاسموس اعلام کرده بود که، با توجه به نتایج مرحله دوم، باید مکان های مناسبی برای استقرار تجهیزات برای ساخت پایگاه قمری انتخاب، و ویژگی های آن برای شرایط کار در آینده مد نظر گرفته شود.

مشخص شده است که، مرحله دوم برنامه پرواز به کره ماه پس از سال 2030 اجرا خواهد شد. این مرحله شامل پروازهای کوتاه مدت سرنشین‌دار به قمرزمین خواهد بود. در زمان پرواز، کار سیستم حمل و نقل، سیستم تأمین حیات و ربات ها امتحان خواهند شد.

روس کاسموس همچنین گفته بود که، پس از پایان مرحله دوم، قرار است، مرحله گذار برای اجرای برنامه استقرار انسان در کره مهتاب آغازشود. تا آن زمان روسیه باید پایگاهی در سطح مهتاب داشته باشد تا فضانوردان بتوانند سفرهای دراز مدت را به کره مهتاب به انجام برسانند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала