کوریای شمالی آمادگی جنگ بزرگ و ثقیل را دارد

© AP Photo / AP Video/KRTرهبر کوریای شمالی
رهبر کوریای شمالی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رهبر کوریای شمالی در جریان مانور نظامی این کشور در شمال مرز غربی بحیره کوریای جنوبی با تاکید بر ضرورت آمادگی جامع سیاسی ،عقیدتی ، فیزیکی و تخنیکی، از آمادگی کشورش برای هرگونه عملیات یا ماموریت نظامی جدید خبر داد.

به گزارش خبرگزاری رسمی کوریای شمالی، "کیم جونگ اون" روز دوشنبه در تمرین نظامی نیروهای کشورش در منطقه "چانگرین" واقع در 45 کیلومتری منطقه تحت کنترل سئول حضور داشت و از نزدیک شاهد این تطبیقات بود.

رهبر کره شمالی طرفدار چه تیمی است؟ - اسپوتنیک افغانستان
رهبر کوریای شمالی از اهمیت آمادگی برای جنگ سخن گفت

قابل ذکر است که منطقه چانگرین در گذشته شاهد درگیری های بین کوریای شمالی و جنوبی بود. کوریای شمالی علاوه بر تطبیقات نظامی که امروز به دستور کیم در چانگرین برگزار شد، در روزهای 18 و 16 نوامبر به ترتیب شاهد مانور قطعات قوای هوایی و دفاع هوا کوریای شمالی و تمرین نظامی قوماندانان و پیلوتان، پرواز قوای هوائی و دافع هوا این کشور بود.

گفته می شود که تطبیقات در شبه جزیره کوریا، یکی از موانع بر سر راه مذاکرات خلع سلاح هستوی بین کوریای شمالی و امریکا است.

پیونگ یانگ اخیرا توقف تطبیقات کوریا جنوبی و امریکا را به عنوان پیش شرط ازسرگیری مذاکرات هستوی کوریای شمالی و امریکا اعلام کرد و هشدار داد، اگر امریکا بخواهد به برنامه‌ های خود برای برگزاری چنین تطبیقات ادامه دهد، واشنگتن در معرض تهدیدی بزرگتر قرار خواهد گرفت.

امریکا و کوریای‌ جنوبی در پی انتقاد کوریای شمالی، تصمیم گرفتند تطبیقات مشترک نظامی خود را که قرار بود در پایان ماه میلادی جاری برگزار شود، به زمان دیگری موکول کنند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала