سازش شیخ های خلیج فارس با اسرائیل

© AFP 2023 / Patrick KovarikШейх Хамдан бен Заид Аль Нахайян пробует шоколадные конфеты во Франции
Шейх Хамдан бен Заид Аль Нахайян пробует шоколадные конфеты во Франции - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
یک مقام اسرائیلی از عادی سازی روابط با اعراب حوزه خلیج فارس وامکان سفر اسرائیلی‌ها به این کشور ها سر از سال 2020 خبر داد.

به گزارش اسپونیک به نقل از ایسنا، وزیر سابق اسرائیل از امکان سفر شهروندان اسرائیلی‌ به کشورهای عرب حوزه خلیج فارس در سال آتی میلادی خبر داد.

ایوب قرا، وزیر سابق اسرائیلی در گفت‌وگو با شبکه "24NEWS" i مدعی شد که همه شهروندان اسرائیلی‌ سر از سال بعدی میلادی می‌توانند با کشورهای عرب حوزه خلیج فارس منافع سیاسی و اقتصادی داشته باشند و به آن کشورها سفر کنند.

اردوی لبنان - اسپوتنیک افغانستان
امکان جنگ بزرگ بین اعراب و اسرائیل

وی گفت که سفر اخیرش به امارات "تاریخی و بزرگ" بوده و عادی سازی روابط اسرائیل با کشورهای عرب حوزه خلیج فارس پس از طرح صلح امریکا برای فلسطین و اسرائیل موسوم به "معامله قرن" علنی خواهد شد.

ایوب قرا در ادامه تأکید کرد که ارتباط با سران و مسئولان بحرین را نیز آغاز کرده است.

این وزیر سابق اسرائیلی که عضو حزب لیکود است درباره ایده کشیدن خط لوله گاز از اراضی اشغالی به عربستان نیز اظهار کرد عربستان می‌تواند به این ایده‌ها واقعیت ببخشد و طرح آن از سوی یک کشور حاشیه خلیج فارس مطرح شده است.

وی همچنین تأکید کرد که در حال همکاری با یک شرکت عربی برای ترتیب سفر از عربستان و امارات به اراضی اشغالی است و پس از مدتی مسلمانان دارای پاسپورت اسرائیلی می‌توانند با پاسپورت خود وارد مکه شوند.

این وزیر سابق اسرائیلی در پایان تصریح کرد، یک شاهزاده اماراتی برای معالجه همسرش در یکی از شفاخانه‌های اسرائیل به اراضی اشغالی سفر و با رهبران و مقامات این رژیم دیدار کرده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала