دو کشیش آرژانتینی به جرم آزار جنسی کودکان ناشنوا محکوم به 40 سال حبس شدند

© Fotolia / Drobot DeanЧетки в руках священника
Четки в руках священника - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دادگاهی در آرژانتین دو کشیش کلیسای کاتولیک این کشور را به جرم آزار و اذیت جنسی کودکان ناشنوا به 40 سال حبس محکوم کرد.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از رویترز، دادگاهی در آرژانتین 2 کشیش کاتولیک و یک باغبان مدرسه مذهبی دانش آموزان ناشنوا در ایالت مندوزا را به جرم 28 مورد آزار و اذیت جنسی کودکان و نوجوانان به بیش از 40 سال زندان محکوم کرد.

بر اساس این گزارش، 2 کشیش کاتولیک به ترتیب به بیش از 42 و 45 سال زندان محکوم شده‌اند. باغبان سابق این مدرسه دینی آرژانتین نیز به تحمل 18 سال حبس محکوم شده است.

بیش از 20 دانش آموز این مدرسه دینی ناشنوایان اتهامات آزار و اذیت جنسی را علیه این 3 نفر مطرح کرده‌اند.

 این آزارهای جنسی درحالی رخ داده که این دو کشیش مسئول حمایت و مراقبت از این کودکان کم توان بودند. با گذشت 3 سال از نخستین شکایتی که در این پرونده در دادگاه ارائه است، متهمان به حبس‌های طولانی مدت محکوم شده‌اند.

بسیاری از مردم آرژانتین این پرسش را مطرح کرده‌اند که چرا رسیدگی به این پرونده و بستن مدرسه برای جلوگیری از آزار کودکان در نهایت توسط پلیس و نظام قضایی انجام شده است و نه کلیسای کاتولیک.

گفتنی است کلیسای کاتولیک در نقاط مختلف جهان با پرونده‌های بسیار جنجالی آزار جنسی کودکان و زنان روبرو است. امریکا، شیلی، آلمان، فرانسه و استرالیا تاکنون دادگاه‌هایی را برای محاکمه و مجازات کشیش‌ها و اسقف‌های متجاوز برگزار کرده‌اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала