مقامات روسیه و چین 70 پروژه را به ارزش 112 میلیارد دالر مورد بحث و گفتگو قرار دادند.

© Sputnik / Sergey Guneev /  مراجعه به بانک تصاویر روسیه و چین قرارداد های را به ارزش 112 میلیارد دالر را مورد بحث و گفتگو قرار دادند.
 روسیه و چین قرارداد های را به ارزش 112 میلیارد دالر را مورد بحث و گفتگو قرار دادند.  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مقامات روسیه و چین 70 پروژه را به ارزش 112 میلیارد دالر را مورد بحث و گفتگو قرار دادند.

به گزارش اسپوتنیک، کمیسیون بین دولتی کشورهای روسیه و چین در زمینه همکاری های سرمایه گذاری و کمیته مشورتی کارفرمایان این کشورها در حال بررسی 70 پروژه به ارزش 112 میلیارد دالر هستند.

روز سه شنبه 26 نوامبر، هیئتی از صندوق سرمایه گذاری مستقیم روسیه (RDIF)، و صندوق سرمایه گذاری روسیه و چین (RKIF) در نشست سالانه کمیسیون بین دولتی روسیه و چین در زمینه همکاری های سرمایه گذاری شرکت کردند.

ریاست این نشست را از جانب چین، هان ژنگ، معاون نخست شورای دولتی خلق چین و از طرف روسیه، آنتون سیلوانوف وزیر دارایی به عهده داشتند.

پس از پایان این جلسه، طرفین پروژه های سرمایه گذاری اولویتی RDIF را تصویب كردند تا در لیست كمسیون ها قرار داده شود كه شامل ایجاد بازیگران اصلی در زمینه تجارت الکترونیك، و احداث كارخانه معدن كینگاشكوی و ورخنكینگاسكوی و برعلاوه مشاركت در شرکت استراتژیك China Gold می باشد.

نقش خط لوله گاز روسیه-چین در تغییر توازن انرژی  - اسپوتنیک افغانستان
نقش خط لوله گاز روسیه-چین در تغییر توازن انرژی

طرفین همچنین در مورد تأسیس صندوق علمی و فناوری روسیه و چین و صندوق های همکاری منطقه ای روسیه و چین توافق کردند.

گفتنی است که چین در بین کشورهای که مدتها قبل دورنمای تکنالوژی های اطلاعاتی-مواصلاتی را مشاهده کرده و آنها را به امکان برای انکشاف اقتصادی مبدل ساخته، کشور پیشتاز است. چین اعلام داشته که از سال 2020 تا 2030 تقریباً 411 میلیارد دالر جهت عصری سازی شبکه تیلی کمونیکشنی خود به استندرد 5G  مصرف میکند.

طبق معلومات سال گذشته، رشد اقتصاد عددی چین را تقریباً 20% تشکیل میداد، در حال که رشد اقتصادی چین 6% بود.

روسیه نیز عین اهداف را در برابر خود قرار داده است. چین و روسیه باهم همکاری میکنند. رهبران دو کشور تا به حال 30 بار باهم ملاقات کرده اند. موضوع عمده این ملاقات ها، همکاری در عرصه اقتصاد عددی بود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала