لاوروف: به‌دلیل مشکلات افغانستان، سرحدات با این کشور را زیر نظر داریم

© Sputnik / Ilya Pitalev /  مراجعه به بانک تصاویر لاوروف: به‌دلیل مشکلات افغانستان، سرحدات با این کشور را زیر نظر داریم
لاوروف: به‌دلیل مشکلات افغانستان، سرحدات با این کشور را زیر نظر داریم  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
کشورهای عضو سازمان پیمان امنیت جمعی به دلیل مشکلات زیاد در افغانستان منجمله فعالیت گروه‌های تروریستی خارجی، به سرحدات توجه بیشتر اختصاص می‌دهند – وزیر خارجه روسیه.

به گزارش اسپوتنیک، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه پس از ختم نشست مشترک شوراهای وزرای خارجه، وزرای دفاع و مشاورین امنیت ملی کشورهای سازمان پیمان امنیت جمعی به خبرنگاران گفت: "توجه خاصی به سرحدات متحدین ما در آسیای مرکزی با افغانستان اختصاص می‌دهیم. در این کشور مشکلات زیاد وجود دارد، وضعیت بهبود نیافته است".

ارایه پیشنهادات جدید برای کاهش تنش‌ها در سرحد افغانستان و تاجیکستان - اسپوتنیک افغانستان
ارایه پیشنهادات جدید برای کاهش تنش‌ها در سرحد افغانستان و تاجیکستان

به گفته لاوروف، شمار زیاد تروریست‌های خارجی وضعیت در افغانستان را دشوارتر می‌سازد. وی گفت: "آنها قبل از آنکه امریکایی بازی‌های مجهول را در شمال شرق سوریه آغاز کردند، وارد افغانستان شده بودند، چنانکه در کشورهای دیگر، از سوریه و همچنان از لیبیا. تعداد آنها به چندین هزار نفر می‌رسد، آنها داعشی‌ها اند".

وزیر خارجه روسیه خاطر نشان ساخت که بدین منظور اقدامات لازم برای نظارت بر پوسته‌های سرحدی تاجیکستان "مبنی بر افزایش توانایی‌های نیروهای سرحدی برای خنثی‌سازی تهدیدات تروریستی، و جلوگیری از نفوذ تروریست‌ها" اتخاذ می‌شوند.

لاوروف یادآور شد که سازمان پیمان امنیت جمعی در مدت طولانی این اقدامات را اتخاذ می‌کند تا تمام کشورهای عضو را از تهدید تروریستی، تهدید مواد مخدر و دیگر مشکلات به شمول مهاجرت غیرقانونی، حفظ کند.

وی افزود: "عملیات لازم طراحی شده و براساس سالانه تحقق می‌یابند. و پلان‌های انجام چنین عملیات به‌طور مدوام به‌روز می‌شوند".

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала