خودداری روسیه از تأمین بودجه سازمان منع سلاح های کیمیایی

عضو شوید
نماینده دائمی روسیه از تأمین مالی فعالیت های سازمان منع سلاح کیمیابی خودداری کرد.

به گزارش اسپوتنیک، این موضوع روز پنجشنبه در یک کنفرانس مطبوعاتی توسط الکساندر شوگولین نماینده دائم فدراسیون روسیه در سازمان اعلام شد.

وی گفت: "ما آماده هستیم برای فعالیت های متعارف ، بودجه بیشتری اختصاص دهیم ، یعنی آن چیزی که توسط کنوانسیون منع سلاح های کیمیایی مجاز است." این دیپلمات تأکید کرد ، این واقعیت است که روسیه سهم مالی خود را  منتقل کرده است.

Пострадавший после газовой атаки в провинции Идлиб в Сирии - اسپوتنیک افغانستان
مسکو با نتیجه گیری سازمان منع سلاح های کیمیاوی در باره استفاده گاز خردل در سوریه راضی است

کشورهای عضو سازمان منع تسلیحات کیمیایی روز چهارشنبه نتوانستند بودجه سازمان در سال 2020 را تصویب کنند.الکساندر شولگین، نماینده دائم روسیه در این سازمان ضمن سخنرانی در مقابل نمایندگان بیان داشت: « بودجه درواقع نوعی گردش خون است که بدون آن نه عملکرد سازمان امکان پذیر است نه اجرای برنامه های مرتبط نه دستیابی به اهداف تعیین شده. روسیه اهمیت روند بودجه را می داند. ما در هیچ صورتی نمی خواهیم که سازمان را بدون پول برای اجرای کارهایش بگذاریم. ما قاطعانه مخالف روش های غیر مفید و درآمدهایی هستیم که وقتی دولت های عضو آنها را وظایف مالی مربوط به فعالیت می نامد و از چارچوب وظایف حقوقی کنوانسیون خارج است.»

ضمنا روسیه خواستار بازگشت باقی مانده پول های هزینه نشده به کشورهاست. شولگین توضیح داد: « هر اختصاص پول باید با توافق اعضای سازمان و حتی بر پایه مشورت صورت گیرد، این حق مالی سازمان ماست. ما تنها خواستار اجرای آن هستیم.»                                      

برعلاوه روسیه، چین و ایران نیز از حمایت طرح بودجه امتناع ورزیده خواستار مشورت و گفتگو با هدف جستجوی راه حل قابل قبول متقابل شدند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала